بیایید-در-صفایی-شهر-سهم-بگیریم

اتحادیه شرکتهای خصوصی تنظیف شهر کابل طی گردهمایی تحت عنوان« بیاید در صفایی شهر باهم بسیج شویم و این شهر را پاک کنیم» کارش را از ناحیه سوم آغاز کرد.

به گزارش افغان نیوز؛ انجنیر امید کریمی، رئیس کمیته نظارت و ارزیابی اتحادیه شرکت‌های خصوصی تنظیفی شهر کابل، امروز چهارشنبه( 2، سرطان ) در این گردهمایی گفت که شهرداری کابل به تنهایی قادر نیست زباله‌ها را جمع آوری کند، باید سکتور خصوصی نیز در کنار آن فعالیت گسترده داشته باشد.

آقای کریمی بیان کرد، اتحادیه شرکت‌های خصوصی تنظیف شهر کابل اولین کار فرهنگی‌ را از ناحیه سوم آغاز کرده و این روند در 22 ناحیه بخاطری پاک سازی شهر از زباله‌ها ادامه خواهد داشت.

در همین حال، داکتر جاوید، رئیس اداری اتحادیه شرکت‌های خصوصی تنظیفی شهر کابل گفت: 75 شرکت که عضویت این اتحادیه را دارند، در سطح شهر کابل فعالیت دارند و همواره با همکاری شهرداری توانسته اند که زباله ها را از کوچه‌ها و پس کوچه‌های جمع‌آوری نمایند.

وی گفت: افزایش و انباشته شدن زباله‌ها درسرک‌های شهر کابل، مشکلات زیادی را برای مردم به وجود آورده است. بوی بد در هر گوشه و کنار و به خصوص در سرک‌ها و کوچه‌های این شهر حس می‌شود، هر رهگذری را آزار می‌دهد. بنابراین، اتحادیه شرکت‌های خصوصی تنظیف شهری با همکاری شهرداری کابل تصمیم گرفته تا این زباله‌ها را جمع‌آوری کند.

او گفت که با توجه به جمعیت انبوهی که در کابل سرازیر شده‌اند، خدمات شهرداری در تمامی نواحی شهر رسیدگی نمی تواند، از این رو، سکتور خصوصی نیز باید در کنار شهرداری فعالیت کند.

از سوی هم، محمد خان، عضو اتحادیه شرکت‌های خصوصی تنظیف شهر کابل گفت که اکنون 110 شرکت خصوصی در کنار شهرداری فعالیت دارند. در کنار آن، سکتور خصوصی برای جوانان زمینه اشتغال زایی را نیز فراهم ساخته است.

این درحالی است که چندی پیش، گزارشی نشر شده بود که روزانه ۲۵۰۰ متریک تن کثافات در سطح شهر کابل تولید می شود. در بهترین حالت، شهرداری کابل توانایی انتقال هزار و هفصد تن آن را دارد، یعنی هر روز در کابل نزدیک به هشت صد تن کثافات و آشغال تراکم می‌کند.

بیایید در صفایی شهر سهم بگیریم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد