بیش-از-هزار-غاصب-زمین-به-نهاد‌های-عدلی-معرفی-شدند

سرپرست وزارت شهرسازی و اراضی افغانستان می‌گوید که ۵۰۰ هزار جریب زمین از نزد غاصبین گرفته شده و ۱۵ هزارو ۸۳۱ تن در پیوند به این قضیه به نهاد های عدلی و قضایی معرفی گردیده اند.

به گزارش افغان نیوز: محمد جواد پیکار، سرپرست وزارت شهرسازی و اراضی دیروز چهارشنبه( 7، حوت ) در برنامه حسابدهی دولت به ملت گفت: این وزارت توانسته است که در جریان " سال مالی 98 " 500 هزار جریب زمین را از نزد غاصبین بگیرد و 15 هزارو 831 تن دیگر را به نهادهای عدلی و قضایی معرفی کند.

آقای پیکار بیان کرد، « تاکنون 5 هزارو 762 آپارتمان رهایشی به عودت کنندگان، بی‌جاشدگان داخلی، ورثه شهدای امنیتی و سایر مستحقین توزیع شده و کار اعمار، 5 هزار و 416 اپارتمان و 22 هزار و 300 نمره رهایشی دیگر در جریان کار بوده و به‌زودی توزیع خواهد شد».

وی افزود: قرار است تا چهار سال آینده 200 هزار واحد مسکونی شامل 100 هزار نمره و 100 هزار اپارتمان رهایشی اعمار و به مستحقین توزیع شود.

سرپرست وزارت شهرسازی اظهار داشت: در سال 1398، 160 پروژه به ارزش مجموعی بیش از 2.9 میلیارد افغانی تطبیق شده و 24 پروژۀ ساختمانی به اداره تدارکات ملی محول گردیده و 321 پروژه دیگر در مرحله دیزاین و تدارکات قرار دارد.

پیکار تاکید کرد که برنامه انکشاف نهادی نظام‌زمینداری افغانستان به تعهد 35 میلیون دالر کمک بانک جهانی و همکاری تخنیکی کشور ترکیه به منظور عصری سازی نظام‌زمینداری افغانستان به زودی آغاز خواهد شد.

وی در اخیر خاطر نشان کرد، این وزارت 87 درصد بودجه سال مالی 1398 را در بخش های تنظیم امور زمینداری، مسکن، ساختمانی، پلان‌گذاری‌های ملی و شهری، مدیریت زمین و املاک دولتی به مصرف رسانده است.

بیش از 15 هزار غاصب زمین به نهاد‌های عدلی معرفی شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد