بیش-از-هزار-کودک-در-پروان-واکسن-می-شوند

مقامات محلی در ولایت پروان می گویند که حدود ۹۶هزارو ۲۴۳ کودک در این ولایت از خدمات واکسن پولیو(فلج اطفال) مستفد خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: وحیده شهکار، سخنگوی ولایت پروان در یک تماس تلفنی به خبرنگار افغان نیوز گفت که آغاز روند واکسن پولیو یا فلج اطفال از  امروز یک شنبه (16 ثور) تا سه روز دیگر به شیوه خانه به خانه تطبیق می شود.

سخنگوی این ولایت افزود، روز جمعه تاریخ 21 ثور را  نیز برای آن عده اطفالی که از واکسن سه روزه باز می مانند در نظر گرفته اند.

بانو شهکار گفت که پروان از جمله ولایات امن کشور محسوب می شود و به همین لحاظ  در هر دوره آمار واکسن شدگان رو به افزایش بوده و مردم هیچ نگرانی  برای تطبیق واکسین پولیو یا فلج اطفال ندارند.

وی افتتاح کمپاین واکسن پولیو را در ولایت پروان یک آغاز خوب برای حفظ صحت کودکان خواند و می گفت که همواره حمایت مردمی را در تطبیق واکسن پولیو به همراه داشته است.

قابل ذکر است که همزمان با آغاز این پروسه، کمپاین واکسن پولیو برای 5 روز در ولایت سمنگان نیز افتتاح شده و حدود 19هزار 563 کودک را تحت پوشش قرار داده است.

محمد صدیق عزیزی، سخنگوی ولایت سمنگان با تایید این خبر می گوید؛ پروسه واکسن پولیو در  7 ولسوالی این ولایت تطبیق خواهد شد و همزمان کمپاین آگاهی دهی عامه نیز در این ولایت جریان دارد تا افرادی که آگاهی لازم از این روند ندارند، معلومات کسب کنند و کودکان شان را واکسن نمایند.

بیش از 96 هزار کودک در پروان واکسن می شوند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد