بیش-از-۶۰-طالب-در-غزنی-کشته-و-زخمی-شدند

در جریان عملیات تصفیوی تحت نام"طوفان صحرا" در یک هفته گذشته در ولایت غزنی ۳۳ تن از طالبان کشته و بیش از ۳۰ تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش افغان نیوز: تورن جنرال شعور گل، فرمانده قول اردوی ۲۰۳ تندر طی نشت خبری به خبرنگاران گفت: در طول یک هفته گذشته که عملیات طوفان صحرا در غزنی جریان داشت تلفات و ضربه سنگینی به طالبان وارد شده که ۳۳تن کشته، بیش از ۳۰ تن زخمی، ۱۹ حلقه ماین کشف و خنثی شده و همچنان ۱۲ عراده موتر سایکل این گروه نیز تخریب شده است.

او افزود: در ۳ ماه گذشته این دومین عملیات گسترده در ولایت غزنی است که به طور مشترک میان نیروهای امنیتی به رهبری قول اردوی ۲۰۳ تندر به راه انداخته شده است.

عبدالکریم متین، والی غزنی گفت: یکی از چالش های امنیتی ولایت غزنی را ۲ شاهراه مسیر غزنی_ پکتیکا و شاهراه غزنی_قندهار دانست و اظهار داشت که این شاهراه ها برای دشمنان اهمیت بسزایی دارد و یکی از منابع عایداتی دشمنان به حساب می آید.

متین افزود: عملیات طوفان صحرا در غزنی تلفات سنگینی به دشمنان وارد کرده است.

او همچنان گفت: دشمنان به خاطر رسیدن به اهداف شان سعی به ایجاد نزاع های قومی و مذهبی دارند و از مردم خواست تا بخاطر آسایش شان با دشمنان همکاری نکنند.

طالبان تا هنوز در این مورد هیچ ابراز نظری نکرده اند.

این در حالیست که روز گذشته سه مقام بلند پایه امنیتی نیز به غزنی آمده بودند و وعده‌ی تامین امنیت شاهراه ها و تکمیل پرسونل امنیتی ولایت غزنی را دادند.

بیش از ۶۰ طالب در غزنی کشته و زخمی شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد