تا-دو-روز-دیگر-عملیات-نظامیان-افغان-بر-طالبان-از-سر-گرفته-می-شود

آتش بس یک طرفه حکومت افغانستان تا دو روز دیگر به پایان میرسد و وزارت دفاع تاکید دارد که اگر طالبان به خواست مردم مبنی بر صلح پاسخ مثبت ندهد، عملیات نظامیان افغان از سر گرفته می شود.

به گزارش افغان نیوز: محمد رادمنش سرپرست دفتر سخنگوی وزارت دفاع ملی اعلام کرده که در جریان زمان آتش بس بر اساس فرمان رئیس جمهور، نظامیان افغان از حملات تهاجمی دست برداشته بودند.

به گفته وی پس از پایان این دوره نیروهای نظامی کشور میتوانند عملیات های تهاجمی را علیه این گروه انجام دهند.

وی گفته است: «اگر طالبان به سوال مردم افغانستان جواب مثبت دهند و آتش‌بس را ادامه دهند چی بهتر که در افغانستان به آرامی به‌سوی صلح برویم و اگر آن‌ها برای صلح، مذاکره و مصالحه در افغانستان حاضر نشوند، وظیفه نیروهای دفاعی افغانستان این است که مانند قبل از آتش‌بس در خدمت وطن جامعه و مردم خود باشند."

این در حالی است که پیش از این اکثر کشور ها از اعلام آتش بس حکومت افغانستان با گروه طالبان حمایت کرده بودند و آنرا راهی برای صلح دایمی در افغانستان می دانستند.

از سوی هم بسیاری از نهاد ها و بزرگان سیاسی تاکید داشتند که باید در سایه این آتش بس گفتگو های صلح انجام شود، اما طالبان با ختم جشن سه روزه عید سعید فطر عملیات نظامی شان را علیه نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان آغاز کردند و آتش بس یک طرفه پا برجا ماند.

در جریان چند روز گذشته طالبان مسلح در چندین ولایت، بر نیروهای نظامی افغان حمله کرده و تاکنون ده ها نیروی امنیتی کشته و زخمی شدند.

تا دو روز دیگر عملیات نظامیان افغان بر طالبان از سر گرفته می شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد