تاکید-رییس-جمهور-غنی-بر-مسلکی-سازی-وزارت-صحت

رییس جمهور غنی بر مسلکی سازی وزارت صحت عامه تاکید نموده گفت که این وزارت باید وظایف اساسی خویش را تعریف و روی تطبیق موثر آن تمرکز نماید.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور دیروز یک‌شنبه(16، سنبله) طی نشستی که در ارگ دایر گردیده بود، هدایت داد که وزارت صحت عامه، گزارشات و یافته های  وزارت مالیه، اداره بازرس و شورای طبی را مرور و پلان منظم برای تعقیب موارد اصلاحی پیشنهادی را در هماهنگی با اداره امور، ترتیب و تطبیق نماید.

رئیس جمهور همچنان بر مسلکی سازی وزارت صحت عامه، حل مشکل بودجوی شورای طبی افغانستان، تعریف معیارهای اساسی برای ریاست های ولایتی صحت عامه، یافتن راهکار واضح غرض حصول اطمینان از داشتن ظرفیت کافی مدیریت موج دوم کرونا و تعریف وظایف اساسی وزارت صحت عامه و تمرکز روی تطبیق موثر آن،  تاکید ورزید.

آقای غنی در این نشست گفت که شورای طبی معیارات واضح و مجوزهای مشخص برای افرادی را که خدمات طبی ارائه می نمایند، روی دست گیرد تا از ظرفیت قابل اعتبار طبی اطمینان حاصل شود.

این درحالی است که تاکنون شمار فوتی‌ها ناشی از ویروس کرونا در کشور به ۱ هزار و ۴۱۲ تن، شمار مبتلایان به ۳۸ هزار و ۳۹۸ تن و شمار بهبودیافته‌گان به ۳۰ هزار و۵۳۷ تن رسیده است.

بر بنیاد آمار وزارت صحت عامه،از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور تاکنون ۱۰۴ هزار و ۵۷۵ نمونه مشکوک به کرونا را آزمایش داده اند.

تاکید رییس جمهور غنی بر مسلکی سازی وزارت صحت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد