تب-کانگو-طی-سال-روان-میلادی-در-کشور-جان-۴۷-تن-را-گرفت

سازمان صحی جهان(WHO) اعلام کرده که از آغاز سال روان میلادی تا کنون ۴۷ تن در نتیجه بیماری تب خون دهنده‌ کانگو در افغانستان جان باخته‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ این سازمان امروز (پنج‌شنبه، ۲۲ سرطان) با نشر گزارشی گفته است که تنها در کمتر از دو ماه گذشته، ۵۴ مورد جدید مثبت تب کانگو در کشور به‌ثبت رسیده است.

سازمان صحی جهان گفته که در این مدت ۹ تن جان باخته‌اند.

براساس این گزارش، از آغاز سال ۲۰۳۲ تا کنون، ۴۹۴ مورد مثبت تب کانگو در ۳۲ ولایت کشور ثبت شده است.

در گزارش آمده است که طی سال روان ۱۶ تن در کابل، ۱۹ تن در بلخ، شش تن در تخار، پنج تن در پروان، سه تن در جوزجان، دو تن در قندهار و یک‌یک تن دیگر د ولایت‌های بدخشان، بغلان، فاریاب، غزنی، کاپیسا، خوست، کندز، پکتیا، سرپل و میدان‌ورک در نتیجه بیماری تب کانگو جان باخته‌اند.

بر اساس اطلاعات گزارش، بیشترین مبتلایان تب کانگو در کشور افراد بالاتر از سن پنج سال هستند که ۲۸٫۵ در صد آنان را زنان تشکیل می‌دهند.

سازمان صحی جهان از مبارزه علیه بیماری تب خون دهنده کانگو خبر داده و گفته است که از یک سال به این‌ طرف در بخش تشخیص، درمان این ویروس و مشاوره با وزارت صحت عامه همکاری کرده است.

تب کانگو یک بیماری حاد تب‌دار و هم‌زمان با خون‌ریزی است که از طریق گزش کنه یا تماس با خون یا ترشحات یا لاشه حیوانات و انسان آلوده منتقل می‌شود. 

 

 

تب کانگو طی سال روان میلادی در کشور جان ۴۷ تن را گرفت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد