تجاوز-جنسی-رییس-معارف-طالبان-بر-دانش‌آموزان-یک-مدرسه

منابع محلی می‌گویند که مولوی عبدالکریم، رییس معارف طالبان برای ولایت تخار، با حمله بر مدرسه دینی‹ مولوی حسن › در ولسوالی اشکمش این ولایت، چندین دانش‌آموز را مورد تجاوز قرار داده و ۱۰ تن از دانش‌آموزان از نزد این مولوی فرار کرده اند.

به گزارش افغان نیوز: عبدالقیوم قانع، ولسوال اشکمش ولایت تخار امروز دوشنبه( ۲۹، میزان ) در یک تماس تلفنی به خبرنگار افغان نیوز گفت: این رویداد در روستای « نوآباد » رخ داده است که زیر کنترل گروه طالبان بوده و انجام تحقیقات برای نیروهای پولیس در این زمینه دشوار است.

به گفته ولسوال اشکمش، باشندگان « نوآباد » به دنبال این حادثه تصمیم گرفته بودند تا علیه گروه طالبان اعتراض کنند، اما این گروه از آنها خواستار سکوت در این زمینه شده و قول داده است که عامل این تجاوز را اعدام خواهد کرد. آقای قانع گفت که مولوی عبدالکریم فعلا در زندان گروه طالبان است و معلوم نیست با چه سرنوشتی روبه رو خواهد شد.

در همین حال، خلیل اسیر؛ سخنگوی فرماندهی پولیس تخار به نقل از مردم محل می گوید که مولوی عبدالکریم، فرمانده مشهور گروه طالبان برای ولسوالی اشکمش بالای ۸ تن از شاگردان یک مدرسه خصوصی تجاوز کرده و اکنون این روستا تحت کنترل گروه طالبان می باشد.

وی همچنان در مورد عملیات نیروهای امنیتی بالای ولسوالی درقد گفت: نیروهای امنیتی کشور در حال پیش روی هستند و تنها شهر ولسوالی درقد به دست هراس افگنان طالب باقی مانده و تمام روستا های این ولسوالی از وجود این گروه پاکسازی شده اند.

آقای اسیرگفت؛ درنتیجه عملیات نیروهای امنیتی در ساحه شنواری سه تن از هراس افگنان طالب کشته و ۷ تن دیگر شان زخم برداشتند. اکنون روحیه جنگی گروه طالبان درهم شکسته و توان مقابله را با نیروهای امنیتی ندارد.

در همین حال، محمد اعظم افضلی عضو شورای ولایتی تخار با تائید این رویداد گفت: سید عبدالکریم یکی از فرماندهان قدرتمند محلی در ولسوالی اشکمش این ولایت در روستای نوآباد با استفاده از تابلیت تقویت جنسی بالای ۲۱ شاگرد مدرسه تجاوز کرده است.

آقای افضلی بیان کرد؛ مولوی عبدالکریم، رئیس معارف طالبان برای ولایت تخار است و پس از آن که مردم از این رویداد با خبر شدند، ولسوال طالبان برای اشکمش را بازداشت کرده است.

به گفته وی؛ در حال حاضر ولسوال طالبان برای اشکمش از مردم سه روز وقت خواسته تا این موضوع را بررسی کند و پس از آن محاکمه خواهد کرد.

از سوی هم، ذبیح الله مجاهد؛ سخنگوی طالبان تجاوز جنسی رئیس معارف این گروه بر دانش­آموزان را در ولسوالی اشکمش رده کرده و گفته است که حکومت در جنگ با طالبان در ولایت تخار با شکست مواجه شده و از این طریق می­خواهد شکست خود را پوشش دهد.

اشکمش از ولسوالی های ناامن در تخار است. این ولسوالی با ولسوالی های خان آباد در کندز و برکه در بغلان مرز مشترک دارد. همچنان روستای « نوآباد » در اشکمش و چند روستای هم­جوار آن سال ها است که در کنترل گروه طالبان است. این روستا همچنان گذرگاه طالبان برای رفت و آمد به سه ولایت درگیر جنگ تخار، بغلان و کندز است.

 

تجاوز جنسی رییس معارف طالبان بر دانش‌آموزان یک مدرسه

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد