تجلیل-از-روز-ملی-کارکنان-صحی

وزارت صحت عامه، روز ملی کارکنان صحی جامعه را تحت شعار" کارکنان صحی جامعه را که فعالان خط مقدم سیستم صحت اند حمایت و تشویق نمایید" تجلیل کرد.

به گزارش افغان نیوز: وزرات صحت عامه با اشتراک گسترده کارکنان سکتور صحی، امروز سه شنبه( 14 – قوس) روز ملی کارکنان صحی جامعه را با تفویض تحسین نامه و تحایف، تقدیر و تجلیل به عمل آورد.

دراین مراسم در بیانیه ی محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور آمده است که پروگرام صحی مبتنی بر اشتراک جامعه که از سوی کارکنان صحی رضاکار به پیش برده می شوند، در آن نقش مردم و جامعه متبارز است و رهبری دولت افغانستان آن را قویاً حمایت و تقدیر می کند.

آقای غنی در بیانیه شان نیز نقش کارکنان صحی جامعه در راستای کاهش مرگ و میر مادران و اطفال و بلند بردن عرضه خدمات صحی را ارزنده دانسته است.

 از سوی هم، دکتور فدا محمد پیکان معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه گفته است، این وزارت، بیش از 30 هزار کارکن صحی جامعه را تربیه نموده و توسط آنان خدمات صحی را به محلات مسکونی، به ویژه به مناطق دور دست کشور توسعه میدهد، تا اتباع کشور از خدمات با کیفیت صحی بهره مند گردند.

وی علاوه نمود، کارکنان صحی جامعه رضاکارانی اند که منحیث یک عنصر مهم پروگرام صحی مبتنی بر اشتراک جامعه، خدمات صحی ابتدایی را از طریق پوسته های صحی، در ساحات و مناطق دور دست کشور عرضه میدارند.

وی گفت تاکید نموده است که این خدمات در کاهش میزان مرگ و میر اطفال و مادران، نقش ارزنده را ایفا نموده است.

معین عرضه خدمات صحی، کارکنان صحی جامعه را پل ارتباطی میان جامعه و سکتور صحت دانسته می گوید، کارکنان صحی جامعه، بگونه مشخص وظایفی را در راستای ارایه تعلیمات صحی، کمک های اولیه، تداوی امراض معمول، تقویه سیستم رجعت دهی، تعقیب سیستم تداوی توبرکلوز، عرضه خدمات تنظیم خانواده و تطبیق کمپاین های ملی واکسیناسیون انجام میدهند.

 

تجلیل از روز ملی کارکنان صحی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد