تحریم‌ها-علیه-طالبان-حفظ-و-تاثیرات-آن-بر-مردم-محدود-می‌شود

وزیر خارجه امریکا در واکنش به خواست وزارت خارجه چین مبنی بر برداشتن تحریم‌های اقتصادی علیه طالبان، گفته است که این تحریم‌ها حفظ می‌شود؛ ولی تاثیرت آن بر مردم افغانستان محدود است.

به گزارش افغان نیوز؛ آنتونی بلینکین، وزیر خارجه امریکا در مورد اظهارات وانگ‌یی، وزیر خارجه چین گفته است که چین ذخایر طالبان را در اختیار ندارد و به همین دلیل اظهارات نظر در این مورد برای شان آسان به نظر می‌رسد.

آقای بلینکین در نشست گروه بیست گفته است که کشورش متعهد به ارائه کمک‌های بشر دوستانه به افغانستان است و طالبان باید زمینه این کمک‌ها را فراهم نمایند.

بلینکن در رابطه به ذخایر مسدود شده بانک مرکزی گفته است که این پول‌ها در چارچوب حمایت از مردم افغانستان آزاد خواهد شد.

وزیر خارجه امریکا خواستار عملی کردن طالبان به تعهدات در زمینه‌ی حقوق زنان و دختران شده و گفته است که دولت طالبان به پنج اصل بسته‌گی دارد.

او در توضیع پنج اصل مورد نظرش گفته که در قدم نخست، طالبان باید اجازه سفر به اتباع خارجی و افغان‌هایی را بدهند که قصد خروج از افغانستان را دارند. او افزوده است که این مهم باید پیش‌شرط هرگونه تعامل معنادار با طالبان باشد.

بلینکین بیان کرده که طالبان باید اجازه فعالیت به گروه‌های تروریستی در افغانستان را ندهند و تعهد دهند که از خاک این کشور علیه هیچ کشوری استفاده نمی‌شود.

او گفته که جامعه بین‌المللی باید مدافعان سرسخت حقوق بشر در افغانسان باشند و طالبان باید به تعهدات خود بر عدم اعمال خشونت و عفو عمومی عمل کنند.

وزیر خارجه امریکا هشدار داده که ایالات متحده امریکا تحریم‌های خود علیه طالبان و سایر نهادهای تحریم شده را در افغانستان حفظ و اجرا می‌کند. او گفت که تأثیرات تحریم‌ها بر مردم را محدود می‌کند.

بلینکین در مورد کابینه طالبان گفته است که در این کابینه افرادی حضور دارند که به خاطر حمله به نیروهای امریکایی و هم‌پیمانانش مشهور هستند. او در عین حال از طالبان خواست که دولت فراگیر تشکیل دهند تا بتواند نیازها و خواست‌های مردم افغانستان را تامین نماید.

این در حالی است که طالبان دو هفته پیش 33 تن را به عنوان اعضای کابینه شان معرفی کردند که در آن هیچ زنی حضور ندارد و این امر انتقادهای را نیز در داخل و خارج در پی داشت.

تحریم‌ها علیه طالبان حفظ و تاثیرات آن بر مردم محدود می‌شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد