رشوه-ستانی-در-جریان-تخلیه-میدان-هوایی-کابل-بررسی-می‌شود

پس از مطرح شدن مسئله درخواست پول از سوی موسس شرکت بلک واتر، در جریان روند تخلیه میدان هوایی کابل، اداره پولیس فدرال امریکا می‌گوید که پرونده‌های مالی گروه‌هایی که در روند تخلیه این میدان هوایی کمک کرده‌اند را بررسی می‌کند.

به گزارش افغان نیوز؛ رسانه‌های امریکایی گزارش داده‌اند که اعضای پولیس فدرال امریکا«FBI» در چندین مورد از این افراد خواستار وضاحت شده‌ و به دیدار یکی از رییسان این گروه رفته‌اند.

پولیس فدرال امریکا تاکنون با گروه‌های «Task Force Pineapple» و «Task Force Dunkirk» تماس گرفته است.

«FBI» خواستار بررسی پرونده‌های مالی این افراد است تا احتمال درخواست پول از سوی آنان و ارایه شدن رشوه به این گروه‌ها و استخدام پیمانکاران انتفاعی را بررسی کند.  گفته می‌شود که هدف از این  اقدام اطمینان‌یابی«FBI» از نقض نشدن قوانین فدرال امریکا خوانده می‌شود.

پس از تسلط طالبان بر کابل، ده‌ها گروه از کارگران باتجربه امریکایی برای تسریع روند تخلیه، در میدان هوایی کابل حضور داشتند.

اریک پرینس، موسس بلک واتر و یکی از پیمانکار نظامی خصوص امریکا نیز در جریان تخلیه در میدان هوایی کابل حضور داشت اما؛ هنوز قضیه بررسی کارکرد او از سوی پولیس فدرال امریکا و تماس با وی مشخص نشده است.

گفته‌های وجود دارد که موسس بلک‌واتر در جریان روند تخلیه، پیشنهاد کرده بود که در بدل شش هزار و ۵۰۰ دالر، زمینه تخلیه مصون افراد را از میدان هوایی کابل فراهم می‌کند.

اعضای پولیس فدرال امریکا نیز در مواردی گفته بودند که حسابات مالی شماری از کارمندان انتفاعی این گروه‌ها به شکل بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است.

این در حالی است که جریان روند تخلیه میدان هوایی کابل، بیش از ۱۲۲ هزار نفر از این میدان هوایی توسط نیروهای امریکایی به خارج از افغانستان منتقل شدند اما؛ اکنون امریکا گفته است که بیشتر این افردا واجد شرایط خروج نبوده و حتی اسناد لازم سفر را نیز با خود نداشته اند.

رشوه ستانی در جریان تخلیه میدان هوایی کابل بررسی می‌شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد