وزیر-خارجه-بریتانیا-برای-بررسی-اوضاع-منطقه-و-افغانستان-عازم-خاور-میانه-شد

وزیر خارجه بریتانیا در نخستین ماموریت خارجی خود با هدف توستعه روابط تجاری، امنیتی و بررسی وضعیت افغانستان راهی خاور میانه شد.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت خارجه بریتانیا با مداد امروز( چهارشنبه، 28 میزان) اعلام کرده است که لیز تراس، وزیر خارجه این کشور وارد عربستان شده و با همتاری سعودی خود دیدار می‌کند.

بربنیاد اعلام وزارت خارجه بریتانیا، گفتگو درباره همکاری نزدیک‌تر روی موضوع امنیت منطقه، توسعه حقوق بشر، مقابله با تروریزم و چگونگی بهبود روابط اقتصادی بین دو کشور به عنوان بخشی از محورهای این دیدار عنوان شده است.

وزیر خارجه بریتانیا پس از دیدار و گفتگو با همتای سعودی خود راهی قطر می‌شود و با امیر و وزیر خارجه این کشور دیدار خواهد کرد.

گفته شده که تراس در این ملاقات‌ها پیرامون همکاری میان دو کشور در خصوص اوضاع افغانستان و امنیت منطقه گفتگو خواهد کرد.

این در حالی است که چندی پیش بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا در جریان اعمال تغییرات در کابینه، سمت وزارت خارجه را از دومینیک راب گرفت و به جای او لیز تراس را گماشت.

دلیل برکناری دومینیک راب از وزارت خارجه، انتقادات گسترده‌ای بود که علیه او مطرح شد؛ زیرا وی هنگام سقوط کابل به دست طالبان، در رخصتی به سر می‌برد و نتوانست که زمینه خروج مصون مترجمان افغان را فراهم کند.

وزیر خارجه بریتانیا برای بررسی اوضاع منطقه و افغانستان عازم خاور میانه شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد