بریتانیا-میلیون-پوند-به-افغانستان-کمک-می‌کند

بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا در نشست گروه ۲۰ کمک ۵۰ میلیون پوند کشورش را به افغانستان تعهد سپرد.

به گزارش افغان نیوز؛ حکومت بریتانیا ناوقت روز گذشته( یک‌شنبه، 9 عقرب) با نشر اعلامیه گفته است که کمک ۵۰ میلیون پوند این کشور که از سوی بوریس جانسون در نشست دیروز گروه۲۰ اعلام شد، برای دو نیم میلیون نفر در افغانستان که بیشتر‌شان زنان و دختران اند، خواهد رسید.

در اعلامیه گفته شده که این کمک‌ها از جمع بستۀ کمک‌های ۲۸۶ میلیون پوند است که دولت بریتانیا در ماه سپتمبر برای کمک با افغانستان اعلام کرد.

گفته شده است که این کمک‌ها از طریق نهادهای مربوط به سازمان ملل متحد و کمیته صلیب سرخ به افغان‌های نیازمند سپرده خواهد شد.

در اعلامیه آمده است که بوریس جانسون در نشست دیروز گروه۲۰ گفته است که تمامی رهبران جهان مسوولیت دارند که از مردم افغانستان که با تسلط طالبان بیشتر در معرض خطر اند، محافظت کنند.

جانسون تاکید کرده که اعلام کمک ۵۰ میلیون پوند از سوی بریتانیا محافظت فوری از آسیب پذیری افراد را فراهم می‌کند اما؛ جلوگیری از یک فاجعه انسانی در افغانستان و حفظ دستاوردهای بیست سال گذشته در آن کشور به یک تلاش واقعی جهانی نیاز دارد.

این در حالی است که نشست دو روزه رهبران گروه۲۰ یا بیست اقتصاد بزرگ جهان، روز گذشته در روم پایتخت ایتالیا پایان یافت.

بحث در مورد رسیدگی به تغییر اقلیم و چگونگی وضعیت اقتصادی در جریان شیوع همه گیری ویروس کرونا در صدر اجندای این نشست قرار داشت.

بریتانیا 50 میلیون پوند به افغانستان کمک می‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد