تدابیر-امنیتی-دهه-محرم-الگوی-تازه-در-تامین-امنیت-است

برای تامین امنیت اماکن برگزاری مراسم عزاداری حسینی مردم خود دست به سلاح برده بودند و با نیروهای پولیس همکاری میکردند، معاون رئیس اجمهور این امر را الگوی تازه و موفق در تامین امنیت شهر میداند و تاکید دارد که در آینده نیز این الگو عملی شود.

به گزارش افغان نیوز: جلسه ارزیابی تدابیر امنیتی مراسم دهه محرم با حضور استاد سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور و اعضای کمیسیون امنیتی مساجد در کابل برگزار شد.

معاون رئیس جمهور در این جلسه گفت علی رغم تهدیدهایی که از سوی دشمنان مردم افغانستان وجود داشت، مراسم و محافل عاشورای حسینی امسال به بهترین وجه ممکن در کابل و ولایات برگزار شد که نتیجه تدابیر اتخاذ شده از سوی حکومت در همکاری و هماهنگی کامل با مردم بود.

وی افزود: تدابیر اتخاذ شده امسال یک تجربه نو هم برای مردم و هم برای حکومت و هم چنین یک الگوی موفق از مشارکت مردمی در تأمین امنیت بود و باید در آینده ها نیز از این تجربه استفاده شود. وی همچنین ضمن تقدیر و تشکر از اعضای کمیسیون و همه جوانانی که در این رابطه عاشقانه و دلسوزانه سهم گرفتند، از همه شخصیت های سیاسی و اجتماعی و علما و متنفذین اجتماعی برای همکاری شان در تأمین امنیت قدردانی کرد.

معاون رئیس جمهور هم چنین مشارکت ملی در برگزاری مراسم عاشورای امسال را که با حضور علما، نهادهای مدنی و مذهبی اهل سنت همگام با اهل تشیع بود، بی سابقه و بی نظیر خواند و از همه علمای اهل سنت، شورای سرتاسری علمای افغانستان به خصوص شخص مولوی کشاف رئیس شورای سرتاسری علما اظهار قدردانی کرد.

وی گفت: بدون شک این همدلی و همراهی هرگز از یاد مردم نخواهد رفت و آن را به دیده قدر خواهد نگریست.

استاد دانش ضمن نکوهش مجدد رفتارهای زشت و ناپسندی چون تیغ زنی و قمه زنی، برخورد دفاتر مراجع عظام تقلید، علما، نهادهای مدنی و فرهنگی و مراکز مذهبی را با این پدیده، معقول و منطقی خواند و تأکید کرد که باید این گونه رسم و رواج ها در آینده نیز جلوگیری شود، زیرا چنین اعمالی در عین این که ریشه دینی و شرعی ندارد، از نگاه سیاسی و اجتماعی باعث وهن مذهب و به ضرر مناسبات اجتماعی مردم افغانستان بوده و بدآموزی های زیادی دارد.

وی هم چنین از نهاد روند سبز اظهار قدردانی کرد که در یک حرکت نمادین و همدلانه و ملی برای تأمین امنیت مساجد و تکایای اهل تشیع اعلان آمادگی کردند.

معاون رئیس جمهور هم چنین از اعضای کمیسیون امنیتی مساجد و تکایای اهل تشیع خواست که تدابیر امنیتی امسال را با دقت مورد ارزیابی مجدد قرار دهند و نقاط ضعف و قوت و هم چنین پیشنهادهای خود را برای آینده با حکومت مطرح کنند.

وی علاوه کرد با آن که تجربه امسال یک تجربه موفق و یک دستاورد بزرگ در راستای همکاری های نیک میان مردم و حکومت بوده است، اما برخی نگرانی هایی مطرح شده است که این نگرانی ها در هماهنگی کامل کمیسیون امنیتی مساجد و تکایا و پولیس کاملا قابل حل است و هیچ جای نگرانی و تشویش نیست.

معاون رئیس جمهور تأکید کرد که کمیسیون امنیتی باید در هماهنگی کامل با پولیس و وزارت امور داخله اقدام نموده و از هرگونه خودسری و احیانا سوء استفاده از سوی افراد خودسر، در هماهنگی با پولیس جلوگیری کند.

تدابیر امنیتی دهه محرم الگوی تازه در تامین امنیت است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد