تروریزم-دشمن-بشریت-و-تهدیدی-برای-صلح-و-امنیت-جهانی

رییس اجراییه کشور در دیدار با معاون سرمنشی سازمان ملل متحد گفت که تروریزم دشمن بشریت و تهدیدی برای صلح و امنیت جهانی به شمار می‌رود؛ بنابراین افغانستان به عنوان کشور خط مقدم جنگ علیه این پدیده‌ي شوم، آماده هرنوع همکاری برای نابودی دهشت‌افگنی است.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی با ولادیمیر ورونکوف معاون سرمنشی سازمان ملل متحد و مسئوول دفتر مبارزه علیه تروریزم این سازمان در دفتر کارش در قصر سپیدار دیدار کرد.

در این نشست رییس اجراییه از تلاش‌های این نهاد برای مبارزه با دهشت‌افگنی و حمایت از حکومت افغانستان در این مبارزه تشکر و قدردانی نموده و افزود که تروریزم دشمن بشریت و تهدیدی برای صلح و امنیت جهانی به شمار می‌رود و افغانستان به عنوان کشور خط مقدم جنگ علیه این پدیده‌ي شوم آماده هرنوع همکاری با جامعه جهانی برای نابودی و دفع خطرات دهشت‌افگنی است.

آقای ورونکوف با تشکر و قدردانی از تلاش‌ها و مبارزات حکومت و مردم افغانستان در مبارزه علیه دهشت‌افگنی از حمایت همه جانبه سازمان ملل از حکومت افغانستان در این مبارزه اطمینان داد.

ورونکوف از برگزاری کنفرانس بین‌المللی یادبود و گرامی‌داشت از قربانیان تروریزم در افغانستان و نقش فعال جامعه‌ مدنی در این راستا به نیکی یاد کرد. وی همچنان وعده سپرد که آماده است افغان‌ها را در بخش ارتقای ظرفیت برای مبارزه با دهشت‌افگنی و ردیابی منابع مالی دهشت‌افگنان و جلوگیری از آن کمک و همکاری نماید.

رییس اجراییه همچنان در صحبت‌های خود از طرح‌ها و سازوکارهای منطقه‌ای برای مبارزه با دهشت‌افگنی استقبال کرد و تاکید نمود که افغانستان در این سازمان‌ها و نشست‌های منطقه‌ای برای مبارزه با دهشت‌افگنی حضور فعال دارد.

تروریزم دشمن بشریت و تهدیدی برای صلح و امنیت جهانی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد