تصمیم-دردناک-سازمان-پزشکان-بدون-مرز-در-غرب-کابل

سازمان پزشکان بدون مرز اعلام نموده که فعالیت خود را در شفاخانه و زایشگاه دشت برچی در غرب کابل پایان داده اما این تصمیم "ضروری ولی دردناک" بود.

به گزارش افغان نیوز: در خبرنامه این نهاد آمده که بعد از حمله ۲۳ ثور سال جاری، پایان فعالیت این نهاد در زایشگاه دشت برچی، تصمیم "ضروری ولی دردناک" بود.

پزشکان بدون مرز این حمله را "یک حادثه غم‌انگیز" خوانده و گفته است که جمعیت متعلق به قومیت هزاره که در این منطقه زندگی می‌کنند، مکرراً مورد حمله قرار گرفته‌اند و این حملات بیشتر به سازمان‌های امداد رسان در این منطقه صورت گرفته است.

این سازمان اضافه کرده است که پایان دادن فعالیت در این منطقه عواقب بدی برای بیشتر از یک میلیون جمعیت که در این منطقه زندگی می کنند، دارد که "اکثر آنها به جامعه هزاره تعلق دارند، جمعیتی که از نظر تاریخی به حاشیه رانده شده و فقیر می‌باشند."

به گفته سازمان پزشکان بدون مرز، در حمله به زایشگاه دشت برچی، ۱۶ مادر، یک قابله (ماما)، دو کودک هفت و هشت ساله و شش نفر دیگر "به صورت سیستماتیک" کشته شدند.

با آن که آمریکا، گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) را عامل این حمله خواند، پزشکان بدون مرز گفته که تاکنون هیچ اطلاعاتی در مورد عاملان یا انگیزه حمله به زایشگاه دشت برچی به دست نیامده است، مسئولیت حمله به آن را کسی به عهده نگرفته، مقام‌های افغان، طالبان را مقصر دانستند ولی این گروه آن را رد کرد و نمایندگان دولت‌های خارجی هم داعش را عامل آن دانستند.

به نظر این سازمان؛ مادران، نوزادان و کارمندان بهداشت هدف اصلی این حمله بود و حملات مشابه ممکن درآینده تکرار شود.

این درحالی است که حدود یک ماه قبل، در نتیجه حمله افراد مسلح به این شفاخانه، ۲۴ نفر از جمله مادران و کودکان کشته و ۱۶ نفر دیگر زخمی شدند.

تصمیم دردناک سازمان پزشکان بدون مرز در غرب کابل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد