تلاش-برای-مبارزه-با-کرونا-در-ولسوالی-های-ناامن-و-دوردست

رئیس جمهور غنی وعده سپرد که به ولسوالی های ناامن، دوردست و سرحدی توجه می شود و تمام ۲۵ مورد پیشنهادات ولسوالان در جلسه رهبری حکومت طبقه بندی خواهد شد.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان عصر دیروز، با ولسوالان ولایت های هرات، بامیان، هلمند، پروان، بدخشان، پکتیکا، قندهار، کنر، فاریاب، بغلان، زابل و ارزگان در خصوص مبارزه با ویروس کرونا از طریق ویدیوکنفرانس صحبت نمود.

رئیس جمهور کشور پس از خواست های ولسوالان متذکره، گفت که ارزیابی عمومی خویش را انجام داده ایم و با تشخیص پنج مرحله، در راستای مبارزه با ویروس کرونا اقدامات ما ادامه دارد.

اشرف غنی گفت که حکومت تجدید نظر و تقویت برنامه های وزارت صحت عامه را روی دست دارد و در هر ولایت معاونیت خاص در راستای مبارزه با ویروس کرونا ایجاد می شود.

آقای غنی تصریح کرد که یک مرکز تجرید ویروس کرونا از ۲۰ تا ۵۰ بستر با استفاده از امکانات محلی و تجهیزات موجود، در ولسوالی ها ایجاد شود و وزارت صحت ترتیبات واقعبینانه ایجاد آن را مورد بررسی قرار دهد.

وی گفت که برنامه صحت در اولویت ما برای سال های آینده قرار دارد، اما دفعتاً باید به مشکلات مردم رسیدگی نمائیم و صلاحیت تدارکات به وزیر صحت عامه داده شده است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد که باید همه دست به دست همدیگر بدهیم و همکاران صحی را که در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا قرار دارند، تقویت کنیم.

محمد اشرف غنی گفت که پروگرام دیگر ما مصئونیت اجتماعی اقشار آسیب پذیر است و همچنان کمک به افرادی است که از نگاه اقتصادی در اثر ویروس کرونا متضرر شده اند.

غنی گفت که تدارکات مطلقاً در خدمت تولیدات داخلی قرار دارد و میوۀ هر فصل برای استفادۀ قوای امنیتی و دفاعی و سایر نهادها از محصولات داخلی فراهم می شود.

رئیس جمهور غنی در اخیر صحبت هایش گفت که به ولسوالی های ناامن، دوردست و سرحدی توجه می شود و تمام ۲۵ مورد پیشنهادات ولسوالان در جلسه رهبری حکومت طبقه بندی خواهد شد و در قسمت حل آن، از طریق ادارۀ مستقل ارگان های محلی به ولسوالان اطلاع داده می شود.

این درحالی است که مقام‌های محلی شماری از ولایت های کشور از نبود امکانات بهداشتی و آزمایشگاه ویروس کرونا در این ولایات انتقاد کرده و می‌گویند که برای دریافت نتیجه نمونه‌های مشکوک از کابل، سه تا شش روز انتظار می‌کشند.

تلاش برای مبارزه با کرونا در ولسوالی های ناامن و دوردست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد