تلاش-داریم-عملیات‌های-افغانی-داشته-باشیم

سرپرست وزارت دفاع ملی افغانستان تصریح نمود که تلاش داریم تا عملیات‌های خاص را بیشتر و مطلقاً افغانی بسازیم.

به گزارش افغان نیوز: اسدالله خالد، سرپرست وزارت دفاع ملی، نا وقت روز گذشته در مراسم قدردانی از سربازان قول اردوی عملیات‌های خاص، از «افغانی‌سازی» عملیات‌های خاص خبر داد.

 آقای خالد در این مراسم گفت: «هدف ما این است که عملیات‌های خاص را بیشتر و مطلقاً افغانی بسازیم. منسوبین اردوی ملی به هیچ‌گونه شایعات ارزش نمی‌دهند و تا آخرین رمق حیات مبارزه خویش را در راستای دفاع از کشور و نظام ادامه می‌دهند.»

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که ایالات متحده امریکا تلاش‌هایش را به منظور کنار آمدن با گروه طالبان و آغاز مذاکرات صلح با این گروه، طی ماه‌های اخیر شدت بخشیده است. زلمی خلیل‌زاد که از سوی امریکا مامور مذاکره با گروه طالبان شده، تاکنون چندین دیدار با نمایندگان طالبان داشته است. ظاهراً به نظر می‌رسد که اشرف‌غنی با تلاش‌های امریکا موافق نیست و این تلاش‌ها را اقدامی برای «صلح گذرا» می‌خواند.

آقای غنی در این مراسم گفت که مارگزیده از ریسمان می‌ترسد، ولی ما نه از مار می‌ترسیم و نه هم از ریسمان، زیرا ما عقل داریم و با تدبیر به پیش می‌رویم.

از سوی هم، دونالد ترامپ، رییس جمهور امریکا بار دیگر بر خروج نظامی از افغانستان و سوریه تاکید کرده و گفته که تنها جنگ افغانستان سالانه ۵۰ میلیارد دالر هزینه دارد.

این توییت آقای ترامپ پس از آن منتشر شد که روز گذشته مجلس سنای امریکا طرح خروج از افغانستان و سوریه را با اکثریت آرای اعضای این مجلس، رد کرد.

تلاش داریم عملیات‌های افغانی داشته باشیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد