حاضریم-در-کنار-مردم-با-طالبان-بجنگیم

شماری از اعضای حزب جمعیت اسلامی افغانستان هشدار دادند که اگر طالبان صلح نکنند، به حاطر حفظ دست آورد های ۱۸ ساله حاضریم با آنان بجنگیم.

به گزارش افغان نیوز: سید ابراهیم عماد، رییس شورای رهبری جمعیت اسلامی افغانستان، امروز یک شنبه(14، دلو) طی یک کنفرانس خبری در کابل گفت که صلح یکی از خواست های جدی و اساسی مردم می باشد اما طالبان باید با حفظ منافع ملی، به جای آمریکا با مردم افغانستان مذاکره نمایند. زیرا در گفتگوی که مردم افغانستان نقش نداشته باشند، پروسه صلح موفق نشده و مردم علیه این گونه تصامیم یک جانبه ایستادگی خواهند کرد.

وی افزود؛ حزب جمعیت اسلامی با تشکیل حکومت موقت و انحلال اردو و پولیس ملی کشور مخالف بوده و این خواست طالبان را غیر قابل عملی می پندارد.

آقای عماد گفت: مردم افغانستان خواهان صلح با طالبان اند و گفتگوی کنونی طالبان با امریکا،هیچ ربطی به مردم افغانستان ندارد. خواست ما این است که طالبان به عنوان تبعه افغانستان وارد گفتگوهای صلح با مردم خود شوند. اما اگر طالبان صلح نکنند، حزب جمعیت آمادگی دارد تا علیه آنان بجنگند؛ زیرا ما از دست آوردهای ۱۸ ساله پشتیبانی و حفاظت می کنیم.

در همین حال، محب الله صالح یکی از اعضای دیگر این حزب گفت: صلح یک ضرورت جدی مردم افغانستان بوده اما این روند باید پایدار و به اساس منافع ملی کشور باشد تا همه منافع شان را در آن بنگرند. زیرا ما از صلحی حمایت می کنیم که در آن عدالت و عزت مردم افغانستان در نظر گرفته شده باشد.

قابل ذکر است که آقای عماد تصریح نمود که حزب جمعیت به رهبری نور الله عماد یک حزب واحد بوده و تا زمانی کنکره دایر نگردد، کسی حق ندارند خود را بعنوان رهبر این حزب معرفی کند.

این درحالی است که محمد عمر داوود زی، رییس دبیرخانه‌ی شورای عالی صلح و نماینده‌ی رییس‌جمهور غنی در امور منطقه‌ای روز جمعه (۱۲ دلو) گفت که با خروج زودهنگام نیروهای امریکایی از افغانستان خون‌ریزی بیشتر می‌شود.

حاضریم در کنار مردم با طالبان بجنگیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد