تلاش‌ها-برای-جلوگیری-از-بحران-موج-دوم-کرونا

رهبری حکومت طی یک نشست ویدیویی با رؤسای صحت عامه شماری از ولایات، گفت که ساختار فعلی نظام صحی نیاز به تغییرات دارد تا بتوانیم از بحران موج دوم ویروس کرونا جلوگیری کنیم.

به گزارش افغان نیوز: امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری در این ویدیوکنفرانس گفت که در مرحله دوم شیوع ویروس کرونا باید در بخش مدیریت درخشش بیشتر داشته باشیم. وی افزود که خواست های تان در مطابقت به امکانات برآورده خواهد شد.

داکتر محمد جواد عثمانی، سرپرست وزارت صحت عامه گفت که در این اواخر ۲۱ سفر ولایتی به منظور بررسی مشکلات و چالش ها داشتم؛ در شماری از شفاخانه ها تغییرات به میان آمده و اقدامات بیشتر در راستای ارائه خدمات بهتر صحی به مردم، انجام شده است. 

محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور در این نشست گفت که نظام صحی افغانستان باید به عنوان یک جسم عمل کند و ساختار فعلی نیاز به تغییرات دارد تا بتوانیم از بحران موج دوم ویروس کرونا و سایر بحران ها، جلوگیری کنیم.

وی با تاکید بر اینکه رهبری حکومت توجه دوامدار در راستای مبارزه با موج دوم ویروس کرونا، دارد، گفت که وزارت صحت عامه باید نقشه راه واضح و پلان عمومی خویش را برای هر ولایت ترتیب نموده و ضرورت های عاجل و راه حل ها را مشخص نماید.

آقای غنی، ابعاد ارتباطات و مدیریت و اصول سیستم صحی را در تمام افغانستان مهم دانست و بر هماهنگی بیشتر، انسجام ملی و سرتاسری در راستای مبارزه با موج دوم ویروس کرونا، ایجاد حلقه نجیبه و تفکیک ظرفیت های تخنیکی و مدیریتی، تاکید نمود.

رییس جمهور غنی گفت که ادویه جات باید از منابع بااعتبار وارد شود، دواخانه ها استندرد شوند، قیمت دواها باید در هر دوا نوشته شود، نوع نسخه ها نظارت گردند و در عرصه ادویه جات سرمایه گذاری صورت گیرد.

رئیس جمهور در اخیر سخنانش با بیان اینکه سیستم صحی باید موجب سرمایه گذاری شود، گفت که ازدیاد بستر در شفاخانه ها بر اساس نیازمندی ها صورت گیرد.

تلاش‌ها برای جلوگیری از بحران موج دوم کرونا

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد