تلفات-سنگین-جنگجویان-طالب-در-ولایت-هلمند

وزارت دفاع ملی کشور اعلام نموده که ۵۰ طالب مسح به‌شمول یک قومندان صد نفری این گروه در هلمند کشته و ۸ تن دیگر آنان زخم برداشته اند.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه این وزارت که امروز شنبه(۱۳، جدی) منتشر شده، آمده است که طی ۲۴ ساعت گذشته؛ در ساحات سورگدر و بشران نزدیک با مرکز لشکرگاه و ولسوالی های ناوه، گرمسیر و نادعلی ولایت هلمند در درگیری نیروهای های ملی امنیتی و دفاعی با حمایه قوای هوایی بشمول یک قومندان قطعه صد نفری بنام «عبدالسلام» و ۳ ماین گذار ۵۰ شورشی طالب کشته و ۸ تن آنان زخمی شده اند.

اعلامیه افزوده است که عبدالسلام، فعال ضد دولت در ولسوالی ناوه هنگام حمله به پوسته های نيروی امنیتی و دفاعی کشته شد. پیش از این، این فرمانده کشته شده طالبان ولسوال نامنهاد در ولسوالی کجکی ولایت هلمند بود.

همچنان درین حملات ۸ باب قرارگاه ، ده ها میل سلاح، وسایط و تعداد زیادی از راکت های رهبری شده طالبان از بین رفته است.

این تحرکات نیروهای امنیتی و دفاعی با حمایه قوای هوایی در چوکات دفاع فعال در برابر حملات گسترده طالبان مسلح صورت گرفته است.

این درحالی است که وزارت امور داخله کشور نیز اعلام نموده که مولوی وکیل احمد، مشهور به «ملا ناظم» والی نام‌نهاد طالبان برای ولایت فاریاب در انفجار ماین خود ساختۀ این گروه کشته شده است.

تلفات سنگین جنگجویان طالب در ولایت هلمند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد