طالبان-بمب‌های-مرگبار-را-از-پاکستان-تحفه-می‌گیرند

معاون اول ریاست جمهوری می‌گوید: امونیم نایتریت، مواد انفجاری سطح نظامی و ریموت کنترول سه قلم ازترکیبات بمب‌های مرگبار است که طالبان از پاکستان بدست می‌آورند.

به گزارش افغان نیوز: امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری، امروز یک‌شنبه(۱۴، جدی) به سلسله نشست‌های "" در صفحه رسمی فسبوک‌اش نوشته است؛ قرار وعده دیروز، مشخصات ریموت کنترل‌های نظامی را که طالبان از پاکستان برای انفجارات بدست می آورند با شما شریک می‌سازیم. 
وی افزوده است که امونیم نایتریت، مواد انفجاری سطح نظامی و ریموت کنترل حد اقل سه قلم از ترکیبات بمب‌های مرگبار است که طالبان از پاکستان بدست می‌آورند. 
به گفته صالح؛ ریاست امنیت ملی کشور صد‌ها عدد از این وسایل مرگ‌بار را از نزد تروریستان دستگیر شده بدست آورده است. 
صالح می‌گوید: ادعای طالبان مبنی بر دست نداشتن در ترور های هدفمند که اکثر قربانی‌ها آن افراد ملکی و با دانش جامعه اند، مسخره و بی اساس است. 
معاون اول ریاست جمهوری می‌گوید که طالبان و حامیان استراتیژیک آنان  از نسل نو بخصوص آنهایی که مغز پرکار و زبان رسا دارند، می‌ترسند.  

آقای صالح گفت: مجیب الرحمن یکی از مجرمین رها شده از زندان در دوران کرونا، دیروز میخواست موتر آقای خاکسار نماینده مردم تخار را دزدی نماید. 

موصوف توسط محافظان وکیل  کشته شد اما چهار نفر از شریکان جرم پس از درگیری کوتاه موفق به دزدی موتر شدند؛ اما موضوع حل میشود و لطفا بلند گوی حلقات جرمی نشوید.  
صالح همچنان مدعی است که طب عدلی بدون اجازه ریاست تحقیقات جنایی، جسد مجیب الرحمن را تحویل خانواده و یاهم همکارانش  نموده است. 

متاسفانه نهاد طب عدلی بنابر هر دلیلی که است و ما دقیق نمیدانیم، دچار فروپاشی و فساد شده است. زیرا از صد ها قطعه مکتوب که برایشان در ارتباط به تشریح جسد داده می‌شود به تعداد اندک آن پاسخ می‌دهند. 
بنابراین، وقتی حلقات جرمی در جوامع قوی می‌شوند، طب‌عدلی را زیر کنترل مستقیم یا غیر مستقیم خویش قرار می‌دهند. من امیدوارم که طب عدلی افغانستان به آن مرحله نرسیده باشد. 
این درحالی است که معاون اول ریاست جمهوری روز گذشته نیز اعلام نمود که تخت ریموت یک وسیله پیچیده تخنیکی است که در افغانستان و بازار های تجارتی یافت نمی‌شود و در پاکستان نیز خریدار باید اول اجازه دولت را با خود داشته باشد. 
وی وعده سپرد که امنیت ملی جزییات این تخت را که هزاران عدد آن سالانه توسط پاکستان به طالبان تحفه داده می‌شود، به مردم در یک اعلامیه نشان می‌دهد. 

طالبان بمب‌های مرگبار را از پاکستان تحفه می‌گیرند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد