تلفات-سنگین-طالبان-مسلح-در-ولایت‌های-مختلف-افغانستان

وزارت های دفاع و داخله از تلفات سنگین جنگجویان گروه طالبان در ولایت های خوست، فاریاب، دایکندی، سرپل، تخار و پکتیا خبر می‌دهند.

به گزارش افغان نیوز: وزارت امور داخله کشور، امروز چهار شنبه(4، سرطان) با نشر اعلامیه گفته است که تروریستان طالب بر چندین پوسته نیروهای امنیتی کشور در بخش‌های ولایت‌های خوست، فاریاب، دایکندی، تخار و پکتیا حملات تروریستی تهاجمی را سازماندهی کرده‌اند اما با واکنش شدید نیروهای امنیتی کشور مواجه شده و به شکست انجامیده است.

اعلامیه افزوده است که این درگیری‌ها در۲۴ ساعت گذشته، در ساحه "دومنده" ولسوالی موسی‌خیل ولایت خوست، قریه "آرضلیک" ولسوالی قیصار ولایت فاریاب، ساحه "سرتگاب" ولسوالی پاتو ولایت دایکندی، قریه‌های " ایزنه، سیاه‌جر، پای شاف و سیاه دره" ولسوالی چاه آب ولایت تخار و ساحه "مچلغو" ولسوالی احمدآبا و ساحه "چینو" ولسوالی سید کرم ولایت پکتیا به وقوع پیوسته که در نتیجه آن، به‌شمول دو فرد کلیدی تروریستان طالب، ۱۷ تروریست طالب کشته و ۱۸ تروریست دیگر زخمی شده‌اند.

وزارت داخله با ابراز تاسف نوشته است که دراثر حملات تروریستی طالبان در ولسوالی چاه آب ولایت تخار، دو فرد ملکی شهید و سه تن دیگر به‌شمول یک سرباز پولیس زخمی و در ولسوالی پاتو ولایت دایکندی یک کودک شهید و دو فردملکی دیگر زخمی شده‌اند.

در همین حال، وزارت دفاع ملی نیز با نشر اعلامیه گفته است که حوالی ساعت ۰۱:۰۰ شب گذشته، طالبان بالای کمپ بغاوی از مربوطات مرکز ولایت سرپُل حمله نمودند که با کشته شدن ۵ تروریست طالب بنام های انصارالله، لعل محمد مشهور به وقاص، تسلا مشهور به بیت الله، صدرت الله مشهور به غمیر و زبیر عقب زده شد و خوشبختانه در درگیری های دیشب به منسوبین اردوی ملی افغانستان کدام آسیب نرسیده است.

همچنان وزارت داخله در یک اعلامیه دیگر گفته است که منسوبین پولیس ملی روز گذشته ده حلقه ماین جاسازی شده تروریستان را از بخش‌های ولایت‌های هرات،‌ لوگر، زابل،‌ ننگرهار، غور و فراه کشف و از چندین حمله تروریستی جلوگیری کردند.

این درحالی است که سخنگوی ارگ ریاست جمهوری کشور می‌گوید که صدها حملۀ اخیر طالبان بیانگر تعهد ضعیف آن گروه در قبال تامین صلح بوده و در پیوند به تداوم فعالیت‌های دهشت‌افگنانۀ شان باید برای مردم افغانستان وضاحت دهند.

تلفات سنگین طالبان مسلح در ولایت‌های مختلف افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد