تلفات-طالبان-سه-برابر-نیروهای-دولتی-است

معاون اول ریاست جمهوری می‌گوید که تلفات طالب حد اوسط سه برابر قوای دولت است؛ زیرا جسدهای آنان بدون هویت و نام دفن می‌شوند.

به گزارش افغان نیوز: امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری، امروز دوشنبه(۱۱، حوت) به سلسله نشست‌های "شش و نیم صبح" نوشته است که حساب کردن اجساد دشمن را ما معیار و محک  برای سنجش وضعیت نمی‌دانیم و به تعهد خویش برای پیدا کردن  راه حل سیاسی تاکید نموده و متعهد هستیم. 

در عین حال، آقای صالح می‌افزاید؛ مردم باید بدانند که تلفات طالب حد اوسط سه برابر قوای دولت است. 

به باوری صالح؛ از اینکه طالبان هیچ نوع مسوولیت اجتماعی ندارند و تنها به جنگ می‌اندیشند، این کشته‌ها بدون هویت و نام دفن می‌شوند و حتا در بسا موارد جسد شان به خانواده های‌شان سپرده نمی‌شود. 

معاون اول می‌گوید که من با شماری از مردم در ساحات زیر تهدید در تماس هستیم و در عین زمان روش انتقال اجساد را توسط طالبان نیز دنبال می‌نمایم. خانواده بخشی ازین کشته ها اصلا در افغانستان نیستند و در پاکستان زنده گی می‌کنند. 

صالح گفت: هرچند طالبان امکان تداوم این وضعیت را ندارند؛ اما متاسفانه روش نادرست و ناقص  مذاکره در  آنها اعتماد به نفس کاذب ایجاد کرد و توانستند شماری را زیر نام اینکه فتح نزدیک است، بسیج سازند.

این درحالی است که وزارت دفاع ملی کشور، امروز اعلام نمود که ۳۰ جنگجوی گروه طالبان به‌شمول ۱۶ تبعه پاکستانی مربوط به القاعده در ولایت کاپیسا کشته شده‌اند.

تلفات طالبان سه برابر نیروهای دولتی است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد