تهداب‌گذاری-مهمان‌خانه-برای-داکتران-خارجی-در-کابل

وزارت صحت عامه کشور می‌گوید که یک مهمان خانه اساسی و معیاری دارای ۶۰ اتاق به ارزش ۱۱۰ میلیون افغانی طی دوسال در کابل ساخته می‌شود.

به گزارش افغان نیوز: احمد جواد عثمانی، سرپرست وزارت صحت عامه کشور روز پنج‌شنبه( 22، عقرب ) طی یک کنفرانس خبری در کابل گفت؛ این مهمان خانه برای داکترانی ساخته می‌شود که از کشورهای خارج برای آموزش داکتران و کارمندانی صحی وارد کابل می‌شوند.

آقای عثمانی، ایجاد این مهمان خانه را یک گام نیک در راستای افزایش دسترسی مردم به خدمات صحی دانسته گفت؛ پیش از این شماری از شهروندان برای تداوی به کشور های خارج سفر می‌کردند که یک چالش بزرگ برای مردم افغانستان بود، اما پس از این داکتران بهترین خدماتی را ارایه خواهند کرد.

وی افزود: داکتران افغان که در خارج از کشور زندگی می‌کنند، قرار است پس از این در شفاخانه های دولتی و سکتور خصوصی کار کنند. وزارت صحت عامه تا زمانی آماده شدن این تعمیر، جای دیگری برای داکتران در نظر گرفته است.

از سوی هم، انجنیر بابر شاه حنیف، رئیس شرکت قراردادی این پروژه گفت: این مهمان خانه به تعداد 60 اتاق با گنجایش 100 نفر در چهار منزل ساخته خواهد شد.

وی افزود: این پروژه از سوی اداره عملیاتی و حمایوی انکشاف ملی ریاست جمهوری تمویل می‌شود و در مدت دو سال تطبیق خواهد شد. به گفته او، این مهمان خانه در محوطه شفاخانه وزیر محمد اکبر خان اعمار خواهد شد.

این درحالی است که برخی از شهروندان برای تداوی شان به کشور های خارج بخصوص به پاکستان سفر می‌کنند.

سرپرست وزارت صحت عامه کشور می‌گوید که سالانه بیش از 300 الی 500 میلیون دالر به همین دلیل از کشور فرار می‌کنند.

تهداب‌گذاری مهمان‌خانه برای داکتران خارجی در کابل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد