تکثیر-کتاب؛-آغاز-مبارزه-با-مرگ-خاموش-زنان-افغان

رئیس شورای عالی طبی افغانستان و رئیس نهاد مبارزه با سرطان می‌گویند که بخاطر آگاهی دهی و جلوگیری از سرطان سینه، به تمامی ولایات کشور کتاب می‌فرستند.

به گزارش افغان نیوز: رولا(بی بی گل) غنی، بانوی اول کشور، دیروز شنبه(26، میزان) در دفتر کارش با پلوشه عمری باشندۀ ولایت هلمند که کتاب آگاهی عامه را در مورد جلوگیری از سرطان سینه نوشته است و مدافع حقوق زنان می باشد، دیدار نموده و وی را تقدیر نمود.

پلوشه عمری در این دیدار گفت: آگاهی زنان از سرطان سینه در ولایات بخاطری مهم است که بتوانند در مراحل اول این بیماری کشنده را بشناسند و به هدف جلوگیری آن اقدام نمایند.

وی افزود: در این کتاب به زنانی که به سرطان سینه مصاب شده اند، راهنمایی شده است تا قبل از سرایت این بیماری آن را شناسایی و معالجه نمایند و ضمن اعتماد به خود، برای جلوگیری آن تدابیر احتیاطی بگیرند.

عبدالعزیز پکتین همکار موصوف که در نوشتن این کتاب کمک کرده است، نیز در این مورد گفت که کتاب متذکره به اساسات علمی نوشته است، از منابع بین المللی در آن استفاده صورت گرفته، عام فهم است و تصاویر آن فهم پیام ها را برای زنان آسان می سازد.

داکتر نسرین اوریاخیل، رئیس شورای عالی طبی افغانستان و رئیس نهاد مبارزه با سرطان  در صحبت هایش، گفت که بخاطر آگاهی دهی و جلوگیری از سرطان سینه این کتاب تکثیر و به تمام ولایات فرستاده خواهد شد.

اوریاخیل گفت که در آیندۀ نزدیک نهاد مبارزه با سرطان فعالیت های خود را در ولایت هلمند آغاز نموده و با زنان هلمند در مورد جلوگیری از بیماری متذکره از نزدیک کار خواهد کرد.

در همین حال، رولا(بی بی گل) غنی بانوی اول کشور در صحبت هایش، از کارکردهای پلوشه عمری ستایش کرده، گفت که تلاش های شما در قسمت مبارزه با سرطان سینه در هلمند از ولایات دور دست کشور، پیام افغانستان جدید را ارائه می کند.

رولا(بی بی گل) غنی گفت که بخاطر رسم و رواج های نادرست در ولایات، شمار زیادی از زنان مصاب به بیماری سرطان سینه به تداوی آن حاضر نمی شوند، بناً این گونه فعالیت ها و آگاهی از سوی زنان، برای آنان ارزشمند و قابل قدر است.

بی بی گل در اخیر صحبت هایش گفت که هیچگونه فشار دشمنان علم و ترقی، جوانان ما را از کسب علم و دانش و ابتکارات جدید که افغانستان را به سوی مثبت سوق می دهد، مانع شده نمی تواند.

تکثیر کتاب؛ آغاز مبارزه با مرگ خاموش زنان افغان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد