جنرال-دوستم-برای-سرکوب-طالبان-دست-به-اسلحه-برد

معاون اول ریاست جمهوری برای بررسی اوضاع امنیتی به ولسوالی‌های آقچه و فیض‌آباد ولایت جوزجان رفته‌ و تاکید نموده که در مشوره با اشرف غنی، طالبان را سرکوب خواهد کرد.

به گزارش افغان نیوز: جنرال عبدالرشید دوستم، معاون نخست‌ ریاست جمهوری پس از هشدار‏ها دست به کار شده و می‌گوید که طالبان همزمان با تلاش‌های صلح، حمله‌های شان را نیز در بخش‌هایی از کشور به ویژه شمال، شدت بخشیده‌اند و با این کار می‌خواهند در گفت‌وگوهای صلح امتیاز بگیرند.

آقای دوستم که برای بررسی اوضاع امنیتی به ولسوالی‌های آقچه و فیض‌آباد ولایت جوزجان رفته‌ است، تاکید می‌کند که طالبان را سرکوب خواهد کرد و در این‌ باره با ریاست جمهوری نیز مشوره کرده ‌است.

وی افزوده است که در این جنگ، آخرین تلاش طالبان این است که از یک طرف مذاکرات صلح روان باشد و از سوی دیگر جنگ می کنند تا امتیاز بگیرند.

در گزارشی که از سوی دفتر مسئول رسانه‌های جنرال دوستم برای تلویزیون باتور تهیه شده‌، آمده است که کاروان موترهای آقای دوستم در مسیر ولسوالی‌های آقچه و فیض‌آباد با کمین طالبان نیز روبه‌رو شده‌ است.

در همین حال، جنرال دوستم می‌گوید که در حدود دوهزار نظامی در اختیار دارد و طالبان را سرکوب خواهد کرد: "این‌گونه جنگ‌ها را زیاد شکست داده‌ایم و این را هم به‌خیر شکست می‌دهیم."

دوستم گفته است که من با رییس ‌جمهور غنی نیز صحبت کردم و زمانی که از این‌جا رفتم نیز برایش گزارش خواهم داد.

این درحالی است که جنرال دوستم در اسد سال ۱۳۹۴ نیز به علت ناامنی‏ها در ولایات شمال، کابل را به قصد رهبری جنگ در برابر طالبان ترک کرده بود.

جنرال دوستم برای سرکوب طالبان دست به اسلحه برد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد