جنرال-دوستم-را-شورای-امنیت-ملی-به-نبرد-طالبان-فرستاده-است-طالبان-بدون-رهبر-میجنگند

محمد هارون چخانسوری سخنگوی ریاست جمهوری بیان داشت که جنرال دوستم بر اساس تصمیم شورای امنیت ملی در ولایات شمالی به خط نبرد فرستاده شده است و در برابر طالبانی که بدون رهبر جنگ میکنند ایستادگی خواهد کرد.

به گزارش افغان خبر: محمد هارون چخانسوری، سخنگوی ریاست جمهوری در یک برنامه خبری در کابل بیان داشت که جنرال دوستم خودسرانه به میدان های نبرد نمیرود، بلکه شورای امنیت ملی بر اساس اولویت ها؛ وی را میفرستد.

او گفت که وظیفه معاون رئیس جمهور، در مورد رفتن و یا نرفتن به خط های مقدم جنگ بر اساس وضعیت امنیتی تعیین میشود و او خودسرانه عمل نمیکند.

سخنگوی رئیس جمهور همچنان تصریح کرد که ولایت کندز در اولویت کاری حکومت قرار دارد تا امنیت نسبی در آنجا تامین شده و بیجا شدگان به خانه هایشان برگردند.

در حال حاضر بیش از 24هزار تن از شهر کندز به ولایات دیگر فرار کردند تا از مرگی که در میان دود و آتش در انتظار شان بود در امان بمانند.

در این میان کسانی هم در شهر کندز در نبرد های مسلحانه میان نیروهای امنیتی و طالبان مسلح کشته شدند.

اما به تازگی جنرال دوستم برای تامین امنیت به ولایات شمال کشور سفر کرده و تلاش دارد تا مخالفان مسلح را در این ولایات و به خصوص از ولایات جوزجان، فاریاب و کندز عقب بزند.

سخنگوی ریاست جمهوری از نبرد سخت طالبان مسلح در شرایط کنونی در حیرت است و میگوید که این گروه در حال حاضر بدون رهبر میجنگند و معلوم نیست که چی کسانی از خارج و داخل کشور طالبان را رهبری میکنند.

در روز های اخیر طالبان مسلح در سنگرهای جنگ در ولایات، ارزگان، هلمند، فراه و کندز دست آورد های داشته اند.

اما شکست ولایت کندز به دست طالبان مسلح سوال بر انگیز است و دقیق معلوم نشده که چی کسانی در این امر مقصر است.

هارون چخانسوری میگوید که در مورد حادثه کندز تحقیق میشود و والی آن ولایت و سایر مقام های محلی که در امر تامین امنیت کم‌کاری کرده اند مجازات خواهند شد.

جنرال دوستم را شورای امنیت ملی به نبرد طالبان فرستاده است/ طالبان بدون رهبر میجنگند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد