فساد-اداری-عامل-اصلی-ناامنی-ها-در-کشور-است

معاون رئیس جمهور پیشین کشور می‌گوید؛ فساد به گونه‌ی گسترده در ادارات دولتی وجود دارد و این پدیده شوم عامل اصلی ناامنی ها در کشور است.

به گزارش افغان خبر؛ محمد کریم خلیلی معاون رئیس جمهور پیشین و معاون شورای عالی صلح امروز (دو شنبه 10 عقرب) در اولین جشن فراغت انستیتیوت حکیم ناصر خسرو بلخی گفت؛ فساد موجود در ادارات دولتی سبب میشود که جوانان به گروه‌های مسلح بی پیوندند.

آقای خلیلی گفت؛ تنها راهی که وضعیت کشور را میتوان بهبود بخشید آموزش و سواد است و جوانان باید تلاش کنند تا سواد بیاموزند. او افزود؛ فساد اداری تا زمانی که جوانان در ادارات دولتی حاکم نشوند ریشه کن نمیشود.

خلیلی با اشاره به وضعیت کنونی گفت؛ دشمنان افغانستان همواره تلاش میکنند که افغانستان را به عقب ببرند اما این تلاش انها ناکام است و هیچ وقت به ثمر نمی رسد. معاون پیشین رئیس جمهور گفت؛ تا زمانی که مردم افغانستان از فقر علمی و اقتصادی خارج نشود، وضعیت کشور بهبود پیدا نخواهد کرد.

از سوی دیگر داکتر محمد یونس حیدری رئیس انستیتوت حکیم ناصر خسرو بلخی گفت؛ آموزش علم صحت به اندازه جایگاه آموزش علم دین ارزش دارد و در شرایط کنونی جامعه افغانستان نیاز به داکتر و افراد صحی دارد و باید جوانان تلاش کنند تا این نیازمندی جامعه را برطرف سازند.

آقای حیدری گفت؛ سالانه هزارها مریض به دلیل نبود داکتران متخصص به خارج کشور میروند و جوانان تلاش کنند تا از خارج شدن هزارها مریض و میلیون‌ها افغانی به خارج کشور جلوگیر کنند.

از سوی دیگر اسمایل پویا معاون انستیتیوت حکیم ناصر خسرو بلخی گفت؛ این نهاد اولین دور فراغت خود را امروز جشن گرفته است و 350 محصل از رشته‌های قابلگی، پروتیز دندان و دارو سازی فارغ داده است.

آقای پویا افزود؛ 230 تن از این محصلان از طبقه اناث هستند و 120 محصل دیگر ان محصل پسر میباشند که این دانشجویان مدت دو سال را در انستیتیوت حکیم ناصر خسرو بلخی درس خوانده و امروز پا به دنیای کار گذاشته اند.

فساد اداری عامل اصلی ناامنی ها در کشور است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد