جنگ-افغانستان-از-سوی-حلقات-داخلی-و-خارجی-دامن-زده-میشود

شماری از اعضای مجلس نمایندگان می‌گویند؛ حلقاتی در داخل و خارج کشور تلاش دارند تا افغانستان به خصوص ولایات شمال را همانند کشور سوریه به میدان جنگ تبدیل کنند.

به گزارش افغان خبر؛ شماری از نمایندگان مردم در شورای ملی، امروز (دو شنبه 3 عقرب) در جلسه عمومی مجلس گفتند که جنگ شمال افغانستان یک جنگ برنامه ریزی شده است و شماری حلقات داخلی و خارجی قصد ناامن سازی این بخش کشور را دارند.

عزیزه جلیس نماینده مردم سرپل در مجلس نمایندگان گفت؛ جنگ راه اندازی شده در شمال کشور برنامه ریزی شده است و مخالفت های سمتی و قومی به خود میگیرد.

خانم جلیس افزود؛ بیکاری در سطح کشور به افزایش یافته و بیشترین عامل افزایش ناامنی در سراسر کشور نبود اشتغال برای جوانان است.

نمایندگان تاکید کردند که سران حکومت وحدت ملی به خواب رفته و اند مردم باید بیدار باشند تا شمال کشور به میدان جنگ دو ابر قدرت جهان یعنی روسیه و امریکا تبدیل نشود.

این نمانیدگان گفتند یک ولایت به دست گروه‌های مخالف دولت سقوط میکند اما سران حکومت درگیر زد و بند های خودشان هستند.

از سوی هم شاه گل رضایی نماینده مردم غزنی گفت؛ مردم مناطق مرکزی در زندان طبعی به سر می‌برند و ده‌ها جوان این مردم از سوی گروه‌های مخالف دولت سر بریده میشوند اما حکومت تا هنوز هیچ اقدام نداشته است.

خانم رضایی تاکید کرد؛ اگر مسئولان امنیتی توان تامین امنیت بخش از خاک افغانستان را ندارند، بیایند در حضور رسانه‌ها اعلام کنند که این توان را ندارند و مردم به فکر تامین امنیت خود باشند.

خانم رضای افزود؛ گروگان گیری و سر بریدن افراد در داخل مسجد، زیارت و تظاهرات مدنی، تبدیل به یک عرف شده است و حکومت نیز با عملکرد خود نشان می‌دهد که این عرف را قبول دارد.

در همین حال نفیسه عظیمی یکی دیگر از نمایندگان گفت؛ ناامنی در اکثر ولایت ها افزایش یافته است و مسئولان امنیتی به دلیل نداشتن صلاحیت از سوی مقامات مرکزی در کابل دارای ضعف اند.

او افزود؛ در ولایت عزنی بست کافی وجود ندارد و به همین دلیل شماری از ولسوالی های این ولایت به دست مخالفین دولت سقوط کرده است. خانم عظیمی از سران حکومت خواست که نیروی کافی به ولایت غزنی اعزام کند تا ولسوالی ها بیشتر به دست طالبان سقوط نکند.

 

جنگ افغانستان از سوی حلقات داخلی و خارجی دامن زده میشود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد