حکومت-وحدت-ملی-به-کانون-ترور-و-انفجار-مبدل-شده-است

در اولین سال‌یاد شهدای زابل و انقلاب تبسم شماری از نمایندگان مردم در مجلس نماینده‌گان و آگاهان سیاسی گفتند که حکومت در قضیه های ترور و بعضی از انفجار ها دست دارد.

به گزارش افغان خبر: اقای بهزاد گفت که دسیسه ترور علیه عبدالرشید دوستم از سوی حکومت طرح ریزی شده است به گفته بهزاد زمامداران میخواستند اقای دوستم را ترور نمایند.

بهزاد میگوید حکومت امروزی افغانستان به مانند ماشینی متعصب است که مردم، اراکین حکومتی و نهادهای مدنی از فعالیت آن آسیب پزیر میشوند.

بهزاد میگوید که برنامه های جنبش روشنایی و مردم برنامه دشمنی با حکومت نیست، وی گفت که مردم فقط حق مسلم خود را ادعا دارد.

این نماینده مردم در مجلس نمایندگان تاکید دارد که حکومت باید به تمام اقوام حقوق برابر و برخورد یکسان داشته باشد، به گفته بهزاد حکومت مکلف است که در هر منطقه‌ی از افغانستان انکشاف متوازن را رعایت نماید.

در همین حال شاه گل رضایی نماینده مردم در مجلس نمایندگان گفت که گروگان گیری در حکومت فعلی افزایش یافته است.

به گفته خانم رضایی گیروگان گیری در کشور به شکل سیستماتیک تبدیل شده که این وضع برای مردم نگران کننده است.

شاه گل رضایی میگوید با افزایش گیروگان گیری و نا امنی در کشور بسیاری از مردم افغانستان رو به مهاجرت اورده است.

از سوی هم غلام حسین ناصری یکی دیگر از وکیلان مردم در مجلس نمایندگان گفت که وعده های حکومت جز دروغ بیش نیست به گفته ناصری حکومت در قبال عاملین قضایا هیچ گونه اقدامی نکرده است.

از سوی دیگر احمد ولی مسعود رئیس بنیاد خیریه احمد شاه مسعود میگوید در حکومت وحدت ملی تعصب نهادینه شده و این حکومت خود مشکل بزرگی در برابر مردم است.

ولی مسعود میگوید که نزاع بر سر قدرت در حکومت وحدت ملی، ذهنیت تمامیت خواهانه  و نداشتن سیاست ملی از مردم قربانی گرفته است و میگیرد.

به گفته احمد ولی مسعود؛ حکومت نباید توازن فزیکی را در نظر بگیرد و باید توازن ارزشی را بیشتر در نظر داشته باشد.

در همین حال در پیام عبدالرشید دوستم در این برنامه آمده که پل کوته سنگی باید بنام تبسم کودک خورد سال گلو بریده نامیده شود، به گفته دوستم تبسم سمبول عدالت خواهی است.

این در حالیست که یک سال قبل شکریه تبسم همراه چند تن از همراه هانش توسط مخالفان مسلح در ولایت زابل به شکل بیرحمانه  گلو بریده شدند.

 

 

حکومت وحدت ملی به کانون ترور و انفجار مبدل شده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد