جنگ-افغانستان-تهدیدی-برای-امنیت-روسیه-است

ضمیرکابلوف نماینده ویژه ولادی میر پوتین برای افغانستان گفته است جنگ افغانستان امنیت روسیه و متحدین آن را تهدید میکند و روسیه به این دلیل در روند صلح افغانستان تلاش میکند.

به گزارش افغان نیوز: ضمیر کابلوف گفته است که هر پدیده یی که علایق امنیتی روسیه را تهدید کند ما نمیتوانیم در مورد آن بی تفاوط باشیم.

کابلوف گفت: "ایالات متحده بسیار دور است. افغانستان اصلا در ضلع پایینی روسیه موقعیت دارد. علایق ملی و همچنین امنیت فدراسیون روسیه و متحدین مان در اینجا مهم است. به این دلیل ما نمی توانیم درمورد آنچه در افغانستان می گذرد بی تفاوت باشیم."

ضیمر کابلوف بیان کرده که طالبان هر روز مناطق تحت کنترل خود را توسعه میدهد و ناتو و آمریکا در امر صلح افغانستان ناکام بوده و بر مشکل افغانستان نیز افزوده است.

ضمیر کابلوف گفت "طالبان با ریختاندن خون خود در تمام این سال ها ثابت کرده اند که آنها حق دارند چیزی را تقاضا کنند. اگر کسی درباره این حق تردید دارد و ۱۵۰ هزار سرباز خارجی را در افغانستان حفظ کرده است، پس چه چیزی آنها را از شکست دادن طالبان بازداشته است؟ اما آنها پیروز نشدند بلکه شکست خوردند. غرب جنگ در افغانستان را باخته است و نمی تواند آن را بپذیرد."

نماینده ریاست جمهوری روسیه برای افغانستان متذکر شد که قدرت های منطقه ای شامل روسیه، چین، پاکستان، و ایران منفعت قوی در ختم این جنگ دارند و باید نقش فعالانه تری ایفا کنند.

این در حالی است که چند روز قبل نشست صلح مسکو انجام شد و در این نشست دولت افغانستان نماینده یی نفرستاد، تنها هیئتی از شورای عالی صلح در این نشست اشتراک کرده بود.

بسیاری از آگاهان امور به این باورند که برنده نشست مسکو طالبان بود، برای اولین بار طالبان با قدرت در رسانه ها ظاهر شد و از جنگ خود در افغانستان دفاع کرد.

جنگ افغانستان تهدیدی برای امنیت روسیه است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد