تجلیل-از-دست-آوردهای-معین-سیاسی-پیشین-وزارت-خارجه

از کارکردها و دست آوردهای حکمت خلیل کرزی، معین سیاسی پیشین وزارت امور خارجه طی محفلی با حضور وزیران خارجه پیشین، سفیران و نمایندگان دیپلوماتیک مقیم کابل تقدیر به عمل آمد.

به گزارش افغان نیوز: صلاح الدین ربانی، وزیر امور خارجه جناب خلیل کرزی را دوست و برادر خطاب نموده تعهد و پایبندی وی برای تقویت وحدت ملی و خردورزی و اخلاق مداری وی در پیشبرد امور سیاسی را مثال زدنی و ستودنی خواند.

وی افزود: "در نزدیک به چهار سال کار در این وزارت، جناب حکمت خلیل کرزی در بین همکاران به اخلاق کاری، تعهد، شایستگی و تخصص شهرت حاصل نموده است. ایشان در پروسه های مختلف و متعدد ملی و بین المللی به ویژه پروسه صلح افغانستان و توانمندسازی جوانان کارکردهای شایانی داشته است."

جان بس، سفیر ایالات متحده امریکا، آقای کرزی را یک شخص کاملاً شایسته و مناسب برای دستگاه سیاست خارجی افغانستان قلمداد نموده گفت: "تعهد، کفایت و شایستگی جناب کرزی به عنوان یکی از دیپلومات های ارشد حکومت افغانستان قابل قدر است. کار با ایشان، با توجه به برخورد حرفه ای و عمق دیدگاه شان نسبت به مسایل سیاسی بسیار خوش آیند و امیدوار کننده بود."

آقای محمد رضا بهرامی سفیر ایران در کابل نیز جناب کرزی را یک شخص اخلاق مدار در سیاست نام برده، تعهد و تلاش جناب کرزی برای ایجاد و حفظ توازن در سیاست خارجی را برجسته خواند.

در ‌‌پایان آقای حکمت خلیل کرزی ضمن ابراز امتنان از همکاری و حمایت همیشگی وزیر امور خارجه و جامعه دیپلوماتیک مقیم کابل گفت "من ازینکه با کدرهای برجسته و شایسته ای که در وزارت امور خارجه حضور دارند همکار بودم و آشنایی حاصل نمودم خوشحالم. باید از این کدرها در پیشبرد سیاست خارجی استفاده بیشتری صورت پذیرد و جلو سیاسی ساختن دستگاه دیپلوماسی کشور گرفته شود." وی تعهد خود برای ادامه خدمت به کشور و ملتش در خارج از حکومت را برجسته ساخت.

جلسه با اهدای تندیس لوح تقدیر توسط آقای ربانی وزیر امور خارجه به آقای حکمت خلیل کرزی خاتمه یافت.

تجلیل از دست آوردهای معین سیاسی پیشین وزارت خارجه

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد