حادثه-قندهار-توسط-سه-هیت-داخلی-و-خارجی-بر-رسی-میشود

فضل هادی مسلمیار رییس مجلس سنای کشور میگوید که حادثه تروریستی در مهمان خانه والی قندهار توسط سه هیئت داخلی و خارجی بررسی میشود.

به گزارش افغان خبر: رییس مجلس بزرگان گفت که هیئت های متذکره شامل« جامعه جهانی به شمول امارات متحده عربی، هیئت از مجلس سنا و هیئت دولت» می‌باشند که حمله انفجاری در مهمانخانه ولایت قندهار را بر رسی میکنند.

به گفته آقای مسلمیار بعد از تحقیق و بررسی همه جانبه، اطلاعات بدست آمده از سوی هیئت‌ را با مردم شریک می‌سازند.

رییس مجلس بزرگان میگوید که گروه‌های تروریستی بر خلاف دست آوردهای مردم و دولت افغانستان میباشد و نمی خواهند که در این کشور صلح و ثبات حاکم باشد.

در همین زمینه رحمت الله اچکزی سناتور میگوید،« انفجار در مکان صورت گرفته که غیر از افراد حکومتی کسی دیگر به آنجا نفوذ کرده نمیتواند.»

این سناتور گفت مهمانخانه والی قندهار در ارگ سابقه قندهار موقعیت دارد و غیر از افراد مورد اعتماد والی کسی به آن مکان راه یافته نمیتواند.

به گفته آقای اچکزی در ورودی این مهمانخانه از شعبه والی به داخل راه دارد که به هدایت والی آن دروازه باز میشود و دیگر راه وردی ندارد.

آقای اچکز میگوید که در آن مکان بیشتر مجالس امنیتی برگزار و تصامیم نظامی گرفته میشود.

این سناتور مجلس سنا میگوید سوال بر انگیز است که تروریستان چگونه توانسته اند در آن مکان راه یابند و ماین گذاری نمایند؟

به گفته آقای اچکزی ستون پنجم که در داخل نظام افغانستان شکل گرفته خطرناک تر از تمام گروه‌های تروریستی میباشد و حکومت باید در شناسایی این افراد اقدامات جدی را آغاز نماید.

به گفته وی اگر به خایین ملی توجه نشود افغانستان دیگر روی صلح و آرامی را نخواهد دید و از حکومت میخواهد که حادثه ولایت قندهار را به صورت جدی پیگری نماید.

از سوی دیگر انار کلی هنریار سناتور دیگر مجلس سنا میگوید که حادثه های هفته گذشته جنایت جنگی میباشد و عاملین این رویدادها باید تعقیب و پیگیری شوند.

وی از حکوت خواست که تدابیر لازم امنیتی را برای شهروندان افغانستان در نظر بگیرد و نگذارند که شورشیان با حرکات تروریستی اش مردم را به بی اتفاقی سوق دهند.

مجلس سنا از حکومت وحدت ملی خواست که توجه بیشتر برای سیاست های بزرگ داشته باشد و خود را درگیر مسایل جزئی ننمایند.

این در حالیست که هفته گذشته ولایات کشور شاهد چندین حمله تروریستی بود که در آن ده ها تن کشته و چندین تن دیگر مجروح شده اند.

حادثه قندهار توسط سه هیت داخلی و خارجی بر رسی میشود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد