حاکمیت-ساله-طالبان-بر-ولسوالی-ناوه-زیر-چتر-ناامنی-ها-در-غزنی

سخنگوی والی غزنی می گوید؛ ولسوالی ناوه‌ی این ولایت از ۱۳ سال به این سو تحت تصرف گروه طالبان قرار دارد که تاکنون هیچ گونه اقدامی برای بازپس گیری آن از سوی حکومت صورت نگرفته است.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: محمد عارف نوری، سخنگوی والی غزنی به خبرنگار افغان نیوز گفت که ولسوالی ناوه این ولایت به دلیل نبود امکانات، تشکیلات، هم مرزی با پاکستان و کوهستانی بودن آن، مدت 13 سال است تحت تصرف گروه طالبان قرار دارد و در حال حاضر حکومت توانایی بازپس گیری آن را ندارد.

وی همچنان تصریح کرد، سال گذشته نیروهای امنیتی این ولایت تلاش کردند تا این منطقه را از دست طالبان نجات دهند اما نیروهای امنیتی این ولسوالی بدون کدام درگیری، ساحه را تخلیه کردند و به طالبان تسلیم شدند.

آقای نوری می افزاید که نیروهای امنیتی نمی توانند در این ولسوالی بروند و هر چه نیرو زیاد شوند بیش از 50 تن نمی توان جمع آوری نمود در حالیکه برای بازپس گیری این ولسوالی، آمادگی های بیشتر لازیم است.

نوری تاکید کرد که نیروهای امنیتی به دلیل هم مرزی این منطقه با پاکستان و همچنین کوهستانی بودن آن، نمی توانند در آنجا حضور داشته باشند تا کنترول این ولسوالی را به دست گیرند.

وی افزود که نزدیک به 14 ولسوالی دیگر مانند ولسوالی های اندر، ده یک، گیرو،خوگیانی،قره باغ، گیلان نیز تحت تهدید و نفوس طالبان قرار دارند که بیجاشدگان زیادی از این ولسوالی ها به مرکز غزنی و تعدادی هم خارج از ولایت پناهنده شده اند.

سخنگوی ولایت غزنی می گوید که پاکستان و سایر کشورهای همسایه از جمله حامیان گروه های تروریستی در این ولایت می باشند که مشکلات زیادی را برای مردم به بار آورده اند.

محمد عارف نوری اظهار داشت که عدم امکانات و تجهیزات نیروهای امنیتی یکی از بزرگترین نقاط ضعف حکومت مرکزی بوده که هنوز نتوانسته غزنی را به یک ولایت امن تبدیل کند.

وی حکومت را به ناتوانی متهم کرده گفت که نجات ولسوالی ناوه و پاکسازی ولایت غزنی از مخالفان مسلح از توان حکومت بالاست و در این عرصه همکاری جامعه جهانی بسیار مهم می باشد.

حاکمیت 13 ساله طالبان بر ولسوالی ناوه زیر چتر ناامنی ها در غزنی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد