حملات-راکتی-نظامیان-پاکستان-واکنش-افغانستان-را-برانگیخت

وزارت خارجه‌ افغانستان، ضمن محکوم نمودن حملات راکتی نظامیان پاکستانی بر بخش‌هایی از ولایت شرقی کنر، هشدار داد که اگر از چنین اقداماتی خودداری صورت نگیرد، می‌تواند باعث تنش بین دو کشور خواهد شد.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه‌ وزارت خارجه آمده‌است که ادامه این حملات از سوی نظامیان پاکستانی برای حکومت افغانستان غیر قابل قبول است و می‌تواند باعث تنش بین دو کشور شود.

وزارت امور خارجه افزوده‌است که نیروهای امنیتی و دفاعی افغان وظیفه دارند که از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی کشور‌شان دفاع کنند.

این درحالی است که روز چهارشنبه( ۲۵، سرطان) در نتیجه‌ راکت‌پراکنی نظامیان پاکستانی بر بخش‌هایی از ولسوالی سرکانی و شهر اسدآباد، مرکز ولایت کنر، چهار غیر نظامی کشته و ۹ غیر نظامی دیگر زخمی شدند. در عین حال برخی منابع گزارش دادند که در این حمله ۹ غیر نظامی کشته و پنج نفر زخمی شده‌اند.

به گفته‌ مقام‌های محلی در کنر، ارتش پاکستان با تحرکات «غیر قانونی» در نقاط صفر مرزی در ولسوالی سرکانی، به ساحات غیر نظامی و پاسگاه‌های امنیتی نیز راکت‌پراکنی کرده‌اند. پیش از این هم ولایات مرزی کشور، هدف حملات راکتی نظامیان پاکستان قرار گرفته‌ بود.‌

نظامیان پاکستانی طی سال‌های گذشته همواره بر مرزهای شرقی کشور راکت پراکنی می‌کنند که باعث بروز خسارات مالی و تلفات انسانی می شود.

حملات راکتی نظامیان پاکستان واکنش افغانستان را برانگیخت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد