پسر-ملا-عمر-به-حیث-رییس-کمیسیون-نظامی-طالبان-گماشته-شد

گزارش‌ها می‌رسانند که ملا یعقوب پسر ملا عمر از سوی ملا هیبت الله رهبر طالبان به سمت رییس کمیسیون نظامی این گروه گماشته شده است.

به گزارش افغان نیوز: روزنامه دیلی تلگراف نوشته است که ملا محمد یعقوب، فرزند بنیانگذار سابق طالبان به عنوان رییس کمیسیون نظامی طالبان منصوب شد.

انتصاب پسر ملا عمر، بنیانگذار پیشین طالبان به این سمت، سردار ابراهیم، رهبر نظامی سابق طالبان را در آستانه آغاز مذاکرات این گروه با دولت افغانستان مهار می‌کند. ملا یعقوب پست قبلی خود به عنوان معاون رهبر این گروه را حفظ خواهد کرد اما اکنون نظارت بر عملیات نظامی را نیز بر عهده خواهد داشت.

دو مقام ارشد طالبان به این روزنامه گفته اند که این تصمیم به دلیل پافشاری گروه‌های مختلف زیرشاخه طالبان و ارتش پاکستان گرفته شده است که هنوز بر این گروه شبه‌نظامی نفوذ دارد. به گفته منابع آگاه، ابراهیم فردی بسیار متخاصم در برابر پاکستان قلمداد می‌شد.

از سوی هم، خبرگزاری فرانس پرس گزارش نیز داده که ملا یعقوب به خاطر تندروی اش به سمت رییس کمیسیون نظامی طالبان گماشته شده و به همین خاطر خشونت‌ها در افغانستان پس از توافق صلح با امریکا به شدت افزایش یافته است.

این خبرگزاری تاکید کرده که چهار عضو رهبری طالبان نیز شامل هیات مذاکره کننده این گروه شده تا آنان در مذاکرات بین‌الافغانی به سادگی روی مسایل مختلف توافق نکنند.

در همین حال، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان نیز این انتصاب را تایید کرده اما دلیلی درباره آن ذکر نکرده است.

انتصاب او در حالی صورت گرفته که شبه‌نظامیان طالبان به طرز قابل توجهی حملات خود را افزایش داده‌اند.

پسر ملا عمر به حیث رییس کمیسیون نظامی طالبان گماشته شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد