حملات-گسترده-طالبان-در۲۴-ولایت-کشور

حکومت می‎‌گوید که جنگجویان گروه طالبان در ۲۴ ساعت گذشته در ۲۴ ولایت کشور حمله‎‌های تهاجمی انجام داده اند.

به گزارش افغان نیوز: منابع امنیتی و دفاعی کشور می‌‏گویند که تنها در ۲۴ ساعت گذشته، ولایت‌‌های ننگرهار، کنر، لغمان، نورستان، کاپیسا، وردک، غزنی، لوگر، پکتیا، پکتیکا، خوست، کندهار، زابل، هرات، فراه، بادغیس، غور، فاریاب، سرپل، بلخ، هلمند، کندز، بدخشان و بغلان گواۀ تحرک‎‌های ضد امنیت از سوی طالبان بوده‌اند.

فواد امان، معاون سخن‌‌گوی وزارت دفاع ملی در این باره می‌‌گوید: "متأسفانه، طالبان برخلاف پروسۀ صلح و خواست مردم افغانستان، خشونت‌‌ها را در سطح بلند نگه داشته‌‌اند و همه روزه حمله‌‌های تروریستی را بالای مردم و نیروهای امنیتی و دفاعی انجام می‌‌دهند."

اما ملا خیرالله خیرخواه، یک عضو هیئت مذاکره کنندۀ طالبان می‌گوید که حکومت افغانستان با نشان دادن سطح بلند خشونت‌ها، می‌کوشد که حضور نیروهای خارجی در افغانستان، حفظ شود.

از سویی‎‎‌هم، عمران خان، نخست وزیر پاکستان در مقاله‌یی به روزنامۀ واشنگتن پست امریکا نگاشته‌است که پیش از دستیابی افغانستان به صلح، خروج شتاب‌زده نیروهای خارجی را از این کشور یک کار نابخردانه خواهد بود.

عمران خان، می‌گوید: "من در دو دهۀ گذشته همواره تأکید ورزیده‌ام که منازعۀ افغانستان راه حل نظامی ندارد؛ تنها راه حل، یک توافق سیاسی بود و است که تمامی طیف‌‌های بازیگران سیاسی افغانستان، مشمول آن باشند."

حملات گسترده طالبان در۲۴ ولایت کشور

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد