حمله-انتحاری-در-مسجد-پکتیا-کشته-برجا-گذاشت

در نتیجۀ وقوع دو حملۀ انتحاری در مسجد صاحب الزمان در منطقۀ خواجه‌حسن شهر گردیز ولایت پکتیا، دستکم ۳۰ تن کشته و ۸۱ تن دیگر زخم برداشته اند.

به گزارش افغان نیوز: وزارت امورداخله می‌گوید که در دو حملۀ انتحاری پی‌در‌پی در مرکز ولایت پکتیا ۳۰ تن جان باختند و ۸۱ تن دیگر زخم برداشته‌اند.

رازمحمد مندوزی، فرمانده پولیس این ولایت می‌گوید که این حمله‌ها حوالی ساعت ۲ پس از چاشت روز (جمعه ۱۲ اسد) هنگامی در داخل مسجد صاحب الزمان در منطقۀ خواجه‌حسن شهر گردیز رخ دادند که باشنده‌گان محل برای ادای نماز جمعه در این مسجد گردآمده بودند.

شمیم خان کتوازی، والی پکتیا اما می‌گوید که مهاجمان با استفاده از لباس‌های زنان خودشان را تا مسجد رسانده بودند: «دشمن وحشی با استفاده از لباس زنان داخل مسجد شده اند و نخست محافظین را کشتند.»

در همین حال، گواهان رویداد نیز می‌گویند که مهاجمان مسلح نخست نگهبانان این مسجد را به گلوله بستند و سپس وارد مسجد شدند.

به گفتۀ آنان، مهاجمان در کنار تیراندازی بر نمازگزاران، بم‌های دستی نیز بر آنان پرتاپ کردند و سپس خود شان را انفجار دادند: «در همین جا در نماز بودیم که دو نفر خود را منفجر ساختند.»

این درحالی است که طالبان گفته اند که این حمله کار آنان نبوده است. آنان چندی قبل اعلام کرده بودند که افراد ملکی را مورد هدف حملات شان قرار نمی دهند.

حمله انتحاری در مسجد پکتیا 30 کشته برجا گذاشت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد