حمله-به-دانشگاه-امریکایی-درکابل-از-پاکستان-سازماندهی-نشده-است

رئیس ستاد ارتش پاکستان گفته است تمام صحبت های رد و بدل شده میان مهاجمان حمله کننده بر دانشگاه امریکایی کابل در داخل افغانستان بوده است و این ادعای مقامات امنیتی افغان مبنی بر اینکه حمله بر این دانشگاه از پاکستان سازماندهی شده صحت ندارد.

به گزارش افغان خبر؛جنرال «راحیل شریف» رئیس ستاد ارتش پاکستان در واکنش به اظهارات مقامات امنیتی کشور در مورد برنامه‌ریزی حمله بر دانشگاه آمریکایی کابل گفت که این حمله نشان از ضعف نیروهای امنیتی افغان دارد.

رئیس ستاد ارتش پاکستان در واکنش به مقامات امنیتی افغانستان گفت؛ طراحی حمله بر دانشگاه آمریکایی در افغانستان و خواست مقامات افغانی از اسلام‌آباد برای پیگیری این مسئله نشان از ضعف نیروهای امنیتی افغان دارد.

به گفته رئیس ستاد ارتش پاکستان، تمامی صحبت‌های رد و بدل شده میان عاملان حمله با سیم کارت داخلی افغانستان صورت گرفته است و مهاجمان تماسی با خارج از افغانستان نداشتند.

در این گفت‌وگوی تلفنی شریف به رئیس جمهور غنی اطمینان داد که پاکستان برای مبارزه با تروریزم آماده همکاری با افغانستان است.

وی افزود: اینکه نام این دانشگاه آمریکایی است، شاید یکی از انگیزه‌های حمله بوده است.

این در حالی است چندی قبل شورای امنیت ملی کشور اعلام کرده بود که حمله بر دانشگاه آمریکایی در کابل از انسوی مرز  در پاکستان برنامه‌ریزی شده است و رئیس‌جمهور از راحیل شریف خواسته بود تا علیه طراحان این حمله اقدام جدی انجام دهد.

روز پنجشنبه گذشته گروهی از مهاجمان به دانشگاه آمریکایی در کابل حمله کردند که در نتیجه آن، 13 نفر شامل 7 دانشجو، 3 پلیس و 3 محافظ کشته و 35 دانشجو و 9 پلیس دیگر زخمی شدند.

حمله به دانشگاه امریکایی درکابل از پاکستان سازماندهی نشده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد