حمله-طالبان-بر-یک-پوسته‌-امنیتی-در-شمال-کابل

مقام‌های امنیتی می‌گویند که دو مهاجم «هراس‌افگن» ساعت ۲:۰۰ بامداد روز دوشنبه(۱۶، سرطان) بر یک پوسته نیروهای پولیس در ولسوالی میر‌بچه‌کوت کابل حمله کرده‌اند.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه فرقه ۱۱۱ ارتش آمده‌است که طالبان شب گذشته (یک‌شنبه شب ۱۵ سرطان) بر یک پاسگاه نیروهای ارتش در ولایت کابل حمله کردند که با واکنش نیروهای امنیتی، مواجه شدند.

اعلامیه می‌افزاید که این درگیری در مربوطات پل صوفیان ولسوالی شکردره کابل هنگامی آغاز شد که شماری از مهاجمان طالبان از چند استقامت بر یک پاسگاه نیروهای امنیتی حمله کردند که در نتیجۀ یک مهاجم کشته شد و یک مهاجم دیگر، بازداشت شده‌است.

در اعلا آمده ‌است که حملۀ طالبان عقب زده شده‌است و نیروهای امنیتی دو راکت را نیز، به‌دست آورده‌اند.

در همین حال، وزارت داخله نیز اعلام نموده که دو تروریست پس از سازماندهی حمله تروریستی و پرتاب راکت بر پوسته نیروهای دفاعی در ساحه موسوم به "پل صوفیان" ولسوالی میربچه کوت کابل، می‌خواستند از ساحه فرار نمایند که در یک اقدام سریع نیروهای پولیس ملی یکتن از تروریستان در مربوطات ولسوالی شکردره کابل شناسائی و در درگیری متقابل کشت شد و یک تروریست دیگر با دو میل راکت انداز "آر.پی.جی" همراه با سه فیر مرمی آن بازداشت گردیده است.

این درحالی است که یوسف بن احمد العثیمین، دبیرکل سازمان همکاری‌های اسلامی (OIC) از تمام طرف‌های درگیر در افغانستان خواسته است که خشونت را کاهش داده و تلاش‌های‌شان را روی صلح متمرکز کنند.

در همین حال، گران هیواد، سخن‌گوی وزارت خارجه‌ی افغانستان از این موقف سازمان همکاری‌های اسلامی استقبال کرده و آن‌را در رابطه به حمایت از روند صلح این کشور مهم خوانده است.

حمله طالبان بر یک پوسته‌ امنیتی در شمال کابل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد