حکم-بازداشت-و-هشدار-کارمند-امنیتی-در-غرب-افغانستان-صادر-شد

فرماندهی زون ۶۰۶ انصار در ولایت هرات در غرب کشور از هشدار و بازداشت نزدیک به ۵۰ تن از منسوبین مدیریت استخبارات، جنایی و کمر بندی‌های این ولایت خبر می‌دهد.

به گزارش افغان خبر: عبدالاحد ولی زاده، سخنگوی فرماندهی زون 606 انصار در غرب کشور در گفتگوی ویژه به آژانس افغان خبر گفت که مدیریت استخبارات این فرماندهی بیش از 30 تن از منسوبانی که در جرایم گوناگون این ولایت نقش داشتند را مورد باز پرس قرار داد.

به گفته او برای این که از این افراد اسناد کافی در دست نبود، تعهد و امضا گرفته شد که از این پس طبق قانون نافذه کشور وظیفه شان را انجام دهند.

این مقام می‌افزاید حدود 12 تن از منسوبین پلیس ولایت هرات به ظن جرایم مختلف از سوی مدیریت استخبارات زون غرب کشور بازداشت شدند و برخی شان در حال حاضر در زندان به سر می‌برند.

آقای ولی زاده افزود که پرونده این افراد تحت بررسی دادستانی قرار دارد و پنچ تن از آنان در زندان می باشند.

موصوف علاوه می‌کند هشدار و بازداشت این افراد طی سه ماه گذشته ثبت فرماندهی زون 606 انصار شده‌است.

سخنگوی این فرماندهی ادامه می‌دهد این روند می‌تواند، آمار جرایم را در نهادهای امنیتی زون غرب کشور کاهش دهد و درس عبرتی برای افراد خلاف کار باشد.

درهمین حال جنرال عبدالقدیر، رئیس دادستانی نظامی استیناف زون غرب کشور گفت که چندین پرونده نیروهای امنیتی ثبت اداره‌‌اش شده است.

او می‌گوید در حال حاضر آمار و ارمقام دقیق در این مورد به دست ندارد، اما موارد زیادی بوده که از سوی نیروهای امنیتی سر زده‌است.

این گفته‌ها در حالی صورت می‌گیرد که شماری زیادی از شهروندان حوزه غرب کشور از برخورد ناپسند نیروهای امنیتی و به وِیژه پلیس ناراض می‌باشند.

حکم بازداشت و هشدار 50 کارمند امنیتی در غرب افغانستان صادر شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد