رئیس-جمهور-غنی-یک-باب-آپارتمان-را-به-شربت‌گل-اهدا-کرد

شربت گل؛ خانم چشم‌سبز مشهور افغانستان بعد از ترک پاکستان به کابل آمد و رئیس جمهورغنی یک باب اپارتمان را به او اهدا کرد.

به گزارش افغان خبر: محمداشرف غنی رئیس‌جمهور افغانستان و خانم اول کشور، عصر روز چهار شنبه با شربت‌گل و خانواده‌اش که اخیراً به‌وطن برگشته‌اند در ارگ دیدار کردند، و کلید یک باب آپارتمان از سوی رئیس جمهور به‌وی تفویض شد.

رئیس‌جمهورغنی، شربت‌گل را درد، مظلومیت و تصویر آرزوهای افغانستان دانسته گفت، شربت‌گل در سال‌های مهاجرت و جنگ، تصویر کشورجنگ‌زده و مهاجرین را به جهان به نمایش گذاشت.

او افزود که اکنون وجود ما ناتکمیل است، زیرا شماری از هموطنان ما مهاجر هستند و دولت ارادۀ جدی دارد که با فراهم نمودن زمینۀ برگشت مهاجرین، این نیمه نا تکمیل را تکمیل نماید.

 سپس، یک تن به نمایندگی از اعضای خانوادۀ شربت‌گل، از رئیس‌جمهور و مردم تشکری کرد که از شربت‌گل شدیداً حمایت کردند. او افزود که زندگی شربت‌گل از دردها و غم‌های افغانستان نمایندگی می‌کند، او آرزو دارد که به افغانستان صلح تأمین گردیده، همه مهاجرین همانند وی به کشور شان برگردند و زندگی آرام را دنبال کنند.

او که دردهای شربت گل را بیان می‌کرد، از رئیس‌جمهور خواست که در فراهم‌نمودن زمینۀ تعلیم و تربیه فرزندان شربت‌گل، با وی کمک صورت گیرد و به نام او یک نهاد ایجاد گردد. او اضافه کرد: پول که تحت نام کمک به این نهاد واریز می‌گردد، باید در بخش تعلیم و تربیه به‌ویژه در زمینۀ تعلیم زنان به‌مصرف برسد.

رئیس‌جمهور در اخیر، به شربت‌گل اطمینان داده، گفت که در قسمت زندگی، صحت و تعلیم و تربیۀ  فرزندانش توجه جدی خواهد شد و در این مورد به ارگان‌های مختلف وظیفه سپرده‌است که با او همکاری همه‌جانبه نمایند.

رئیس جمهور غنی یک باب آپارتمان را به شربت‌گل اهدا کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد