حکومت-از-افزایش-نا-امنی-ها-در-کشور-جلوگیری-کند

شماری از اعضای مجلس نمایندگان می گویند: رهبران حکومت وحدت ملی برای مهار نا امنی ها درکشور باید از تمامی امکانات دست داشته شان استفاده کنند.


به گزارش آژانس افغان خبر؛ نمایندگان مجلس از تشدید نا آرامی ها در برخی ولایات از جمله، تخار، قندوز، هلمند، فراه، ارزگان، بغلان و غور ابراز نگرانی کردند و می گویند تشدید این ناآرامی ها ناشی از دسیسه تازه استخبارات منطقه به خاطر ناکامی روند مصالحه با حزب اسلامی می باشد.

عبدالروف ابراهیمی رییس مجلس نمایندگان خطاب به رییس جمهور و رییس اجراییه گفت: که وضعیت فعلی امنیتی در کشور قابل قبول نیست؛ ولایت های تخار قندوز، هلمند، فراه، شاهراه میدان وردک مناطق مرکزی و ولایت غور در سخت ترین شرایط امنیتی قرار دارد که احتمال سقوط برخی از این ولایت به دست طالبان وجود دارد.
آقای ابراهیمی افزود که حکومت باید استراتیژی جدید امنیتی را برای سرکوب دشمنان مردم در پیش گیرد؛ زیرا دشمن و استخبارات منطقه درک کرده اند که افغانستان پس از امضای توافقنامه صلح با حزب اسلامی در یک شرایط حساس قرار گرفته و قصد دارند تا با تشدید نا آرامی ها این روند را ناکام و بی نتیجه سازند.
رییس مجلس تاکید ورزید که رهبران حکومت باید با استفاده از تمامی امکانات به ویژه استفاده از نفوذ حامد کرزی رییس جمهور سابق و اعضای شورای ملی در مناطق جنوبی کشور دسیسه دشمنان را خنثی سازند.
در همین حال، طالبان مسلح صبح امروزبه ولایت قندوز حمله کرده اند و جنگ شدید در این ولایت جریان دارد.
فاطمه عزیز نماینده مردم قندوز در مجلس گفت، مسولان امنیتی در قندوز بی تفاوتی کرده اند و هم اکنون مردم قندوز در حالتی قرار دارند که نمی توانند از این شهر به جاهای امن تر فرار کنند.
از چند وقت به این طرف جنگ شدید در ولایت هلمند و فراه نیز به شدت ادامه دارد.
نسیمه نیازی نماینده مردم هلمند در نشست امروز مجلس گفت که ولسوالی ناوه این ولایت به دست طالبان افتاده است و تمام راه های مواصلاتی و شبکه های مخابراتی در این ولایت قطع می باشد.
نمایندگان مجلس همواره از مدیریت نا سالم نیروهای امنیتی به ویژه در خطوط نخست جنگ در کشور انتقاد کرده و آنان را به غفلت متهم می کنند. به باور نمایندگان حکومت وحدت ملی تا هنوز در راستای اصلاح نهادهای امنیتی کشور کاری انجام نداده است.

حکومت از افزایش نا امنی ها در کشور جلوگیری کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد