هزار-مشاور-و-متخصص-استخدام-شده-در-حکومت-از-نزدیکان-مقام-های-دولتی-اند

مجلس نمایندگان با انتقاد از استخدام ۳هزار مشاور و ۵هزار متخصص در ادارات دولتی میگویند؛ این افراد با معاش های هنگفت، از نزدیکان مقام های عالی رتبه دولتی هستند.

به گزارش افغان خبر: اعضای کمیسیون عدلی و قضایی مجلس نمایندگان میگوید که مشاورین و متخصصین استخدام شده در ادارات دولتی بر خلاف قانون خدمات ملکی است.

این کمیسیون ریاست جمهوری و اداره امور را متهم میکند که حاضر به دادن اسناد در مورد مشاورین و متخصصین استخدام شده شان نیستند.

نعمت الله غفاری معاون دوم مجلس نمایندگان که رهبری این مجلس را امروز چهار شنبه (14میزان) برعهده داشت، استخدام این تعداد مشاور و متخصص را یک هزینه اضافی دانست و افزود که ماموران دولتی به صورت درست وظایف شان را انجام نمیدهند.

آقای غفاری تاکید ورزید، استخدام این افراد با معاشات بلند به هیچ صورت معقولیت ندارد و اگر این چنین بی انصافی ها ادامه یابد افغانستان هیچ گاهی به رشد اقتصادی دست نخواهد یافت.

او به کمیسیون های عدلی و قضایی و تفتیش مرکزی مجلس وظیفه سپرد که با دقت بیشتر این موضوع را بررسی کنند.

به گفته او، اگر حکومت در ارائه اسناد با کمیسیون های مجلس همکاری نکند، هیات اداری مجلس خود وارد عمل خواهد شد.

از سوی هم اعضای کمیسیون عدلی و قضایی میگوید که معاش مشاورین نهاد های حکومتی که تعداد شان به سه هزار تن میرسد از 100 هزار الی 200 هزار افغانی است.

محمد سرور عثمانی فراهی عضو این کمیسیون تصریح کرد که این مشاورین و متخصصین بر اساس روابط شخصی، قومی و سمتی به وزارت خانه ها استخدام شده اند.

آقای عثمانی افزود که همچنین حکومت وحدت ملی ۵هزار نفر دیگر را زیر نام متخصص با معاشات بلند دالری استخدام کرده است.

شریفی بلخابی عضو دیگر این کمیسیون افزود، استخدام این افراد خلاف قانون خدمات ملکی صورت گرفته که به اقتصاد کشور ضرر جدی می رساند.

به گفته این عضو مجلس نمایندگان، متخصصین و مشاورین برای مصرف بودجه از سوی حکومت استخدام شده اند و هیچ کارایی ندارند.

8هزار مشاور و متخصص استخدام شده در حکومت از نزدیکان مقام های دولتی اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد