حکومت-باید-فتوای-جهاد-علیه-خبرنگاران-را-جدی-بگیرد

مسوولان رسانه ها فتوای فضل الرحمن انصاری عالم دینی در هرات مبنی بر جهاد علیه خبرنگاران را خلاف قانون دانسته و از نهادهای مسوول می خواهند تا این مسله را به صورت جدی پیگیری کنند.

به گزارش افغان نیوز: سید فاضل سانچارکی، معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ، روز چهار شنبه(27، سرطان) به خبرنگار افغان نیوز گفت که با سو استفاده از آزادی موجود در کشور، وقتی شخصی به نام عالم دین علیه رسانه ها و خبرنگاران فتوای قتل و جهاد صادر می کند، خلاف قانون رسانه ای می باشد.

آقای سانچارکی تصریح کرد؛ با این که هدایت های لازم از سوی مسوولان جهت بررسی موضوع داده شده اما امید است که حکومت این مسله را جدی گرفته و برای مصونیت خبرنگاران و رسانه ها اقدامات مفیدی را روی دست بگیرد.

معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ می افزاید؛ هرچند نشر و پخش برنامه ها از سوی رسانه ها با قوانین مطابق دارد، اما در صورتی که مخالف قانون هم باشد، کسی نمی تواند حکم قتل کارمندان رسانه ای را صادر کند.

وی همچنان اظهار داشت؛ عالمانی که دست به صدور چنین فتواهای میزنند باید ثابت کنند که بر اساس کدام دستور و هدایت شرعی چنین حکمی را صادر می کنند.

از سوی هم مجیب خلوتگر، مسوول نهاد حمایت کننده رسانه ها یا نی  خواستار تصحیح گفته های این عالم دین از سوی خودش از طریق رسانه ها شد و گفت که در غیر آن چنین فتوا ها از سوی عالمان بزرگ دینی می تواند خطر جدی برای خبرنگاران و رسانه ها باشد.

آقای خلوتگر تاکید کرد؛ با این که گفته های این عالم دینی باور اسلام نه بلکه نظر شخصی است اما به دلیل این که یک عالم دینی بزرگ در ولایت هرات می باشد می تواند روحیه خبرنگاران و وضعیت آزادی بیان با خطر مواجه سازد.

وی از مسوولان رسانه ای و مقامات ولایت هرات می خواهد تا با این عالم دینی صحبت کند و آگاهی لازم از کار رسانه ای را برای او بازگو نمایند.

خلوتگر نشان می سازد که مسوولان باید زمینه کنفرانس مطبوعاتی را برای وی فراهم نموده و از او بخواهد تا گفته هایش را در ارتباط به اعلام جهاد علیه خبرنگاران و رسانه ها اصلاح نماید.

این درحالی است که فضل الرحمن انصاری، ملا امام و خطیب مسجد جامع گازرگاه ولایت هرات اعلام کرده که جهاد علیه رسانه‌های افغانستان به اساس شریعت اسلامی روا است و کسانی که خبرنگاران را بکشند غازی اند.

حکومت باید فتوای جهاد علیه خبرنگاران را جدی بگیرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد