حکومت-دوسرۀ-کابل-در-معرض-زوال-قرار-دارد

طالبان می‌گویند، حکومت دوسرۀ کابل در معرض زوال قرار دارد و باید سازمان ملل چنین پیش‌نهادهای غیر عاقلانه را به کلی پاسخ منفی دهد.

به گزاش افغان نیوز: گروه طالبان با نشر اعلامیه‌یی می‌گویند که در همین شب و روزها یک سال پیش نیز هیئت سازمان ملل به کابل آمد و محمد اشرف غنی به هیئت پیش‌نهاد کرد تا نام‌های مقام‌های طالبان به ویژه ملا هیبت‌الله در لیست سیاه شامل شوند اما امسال همان هیئت آمد و این‌بار نصف دوم ادارۀ کابل(عبدالله عبدالله) همان پیش‌نهاد را تکرار کرد.

در اعلامیه گفته شده که این چیز تازه نیست و ملل متحد جای این‌که مسایل پیچیدۀ جهان را حل کند، با چنین تلاش‌های نادرست سیاسی مشکلات زیادی را در جهان به بار آورده و اعتبار بی‌طرفی خود را به شدت مجروح و خدشه‌دار کرده‌است.

طالبان هشدار می‌دهند که بهتر است ملل متحد راه‌هایی را در افغانستان پیش رو بگیرد که سبب افزایش و تداوم خصومت‌ها نگردد و با گام‌های صادقانه، در مورد اخراج نیروهای خارجی که عامل اصلی فاجعۀ کنونی اند، مسؤولیت خود را ادا کند.

باید یادآور گردید که در سفر هیئت قبلی کمیتۀ تعزیرات شورای امنیت سازمان ملل متحد رییس جمهور افغانستان نیز درخواست گنجانیدن رهبران طالبان در فهرست سیاه را مطرح کرده بود که تا کنون چنین چیزی اتفاق نافتیده‌است.

این واکنش طالبان در حالی است که در این میان عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت وحدت ملی از کمیتۀ تعزیرات شورای امنیت سازمان ملل خواست تا ملا هیبت‌الله آخندزاده و دیگر رهبران طالبان را در فهرست تحریم‌های این سازمان بگنجاند.

هرچند رییس جمهور افغانستان که پیش از این چنین درخواستی را مطرح کرده بود، دیگر این موضوع را به سازمان ملل متحد پیش‌نهاد نکرد.

حکومت دوسرۀ کابل در معرض زوال قرار دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد