خدمات-صحی-برای-زنان-افغان-افزایش-می-یابد

رییس جمهور غنی وعده سپرد که با افزایش هر میلیارد افغانی در عواید حکومت، یک حصۀ مشخص آن به خدمات صحی زنان اختصاص‌داده خواهد شد.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور روز شنبه( ۱۳، دلو) در مراسم افتتاحیۀ برنامۀ ملی مساعدت صحی برای زنان بی‌بضاعت گفت؛ تعهد حکومت این است که با افزایش هر میلیارد افغانی در عواید حکومت، یک حصۀ مشخص آن به خدمات صحی زنان اختصاص‌داده خواهد شد.

اشرف غنی خطاب به وزارت‌های مالیه و صحت عامه کشور، گفت که از روند تطبیق این برنامۀ ملی نظارت جدی نمایند و خواستار همکاری داکتران در تطبیق این برنامه، نیز گردید.

همچنان محمد همایون قیومی سرپرست وزارت مالیه کشور در این مراسم گفت که بر اساس هدایت رئیس‌جمهور مبنی بر تامین حقوق شهروندان، برنامۀ ملی مساعدت صحی برای زنان بی‌بضاعت ترتیب گردیده‌است.

وی افزود: برای این برنامه ۲ میلیارد افغانی بودجه در نظر گرفته شده‌است که ۱۲۰۰ مرکز صحی را در سراسر کشور تحت پوشش قرار می‌دهد و حدود ۲ میلیون زن از خدمات صحی برنامه متذکره مستفید خواهندشد.

سپس، فیروزالدین فیروز وزیر صحت عامۀ کشور صحبت کرد و در رابطه به برنامۀ یادشده، گفت که با تطبیق این برنامه، زنان تشویق می‌شوند تا به مراکز صحی مراجعه کنند، واکسین‌های ضروری را به وقت و زمان تطبیق نمایند و امراض را سر وقت معالجه نمایند که این کار باعث کاهش امراض طفل و مادر و همچنان جلوگیری از شیوع امراض ساری می‌گردد.

داکتر فیروز گفت که وزارت‌های مالیه و صحت عامه به‌صورت هماهنگ طرزالعملی را ترتیب داده اند تا از روند تطبیق برنامۀ متذکره به صورت جدی نظارت نمایند.

خدمات صحی برای زنان افغان افزایش می یابد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد