خیزش-مردمی-باید-تحت-نام-«ارتش-محلی»-قانونی-شود

رییس مجلس نماینده‌گان کشور ضمن ستایش از افزایش مقاومت مردمی در برابر طالبان، می‌گوید که نیروهای خیزش مردمی تحت نام « ارتش محلی » در تشکیل وزارت دفاع قرار گیرند.

به گزارش افغان نیوز؛ میر رحمان رحمانی، رییس مجلس نماینده‌گان، امروز دوشنبه(۷، سرطان) در نشست عمومی این مجلس، گفت که نیروهای خودجوش در چوکات اردوی محلی باید در تشکیل وزارت دفاع ملی تنظیم شوند.

به گفته او؛ نیروهای بسیج مردمی برای دفاع از تمامیت ارضی و حفظ ارزش‌های نظام جمهوری و به حمایت از نیروهای دفاعی و امنیتی سلاح برداشته‌اند و فعالیت آنان باید قانونی شود.

وی می‌افزاید که نهادهای امنیتی با تنظیم گروه‌های بسیج مردمی باید جلو پیش‌روی‌های طالبان را بگیرند. 

آقای رحمانی همچنان از سقوط پیهم ولسوالی‌ها به دست طالبان انتقاد کرده و به کمیسیون امنیت داخلی مجلس وظیفه سپرد که عوامل سقوط ولسوالی‌ها را بررسی کند.

رحمانی با اشاره به تخریب تأسیسات ملکی و عامه توسط طالبان، خاطرنشان می‌سازد که آتش‌زدن بازار اندخوی در فاریاب و سیاه‌گرد در پروان خلاف قوانین جنگ و اصول بشردوستانۀ بین‌المللی است. طالبان باید از این اقدام‌های مخربانه خودداری کنند.

این درحالی است که به‌دنبال سقوط ولسوالی‌ها، ساکنان شماری از ولایات علیه گروه طالبان بسیج شده و در کنار نظامیان دولتی با جنگ‌جویان این گروه می‌جنگند.

خیزش مردمی باید تحت نام «ارتش محلی» قانونی شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد