طالبان-در-دو-ماه-۱۷۲-مکتب-را-تخریب-کردند

نهادهای امنیتی می‌گویند که طالبان به سلسله انفجار تأسیسات عامه، تنها در دو ماه گذشته ۱۷۲ مکتب را تخریب کرده‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ اجمل عمر شینواری، سخنگوی نهادهای امنیتی، امروز پنج‌شنبه(۱۴، اسد) در یک نشست خبری گفت که با تخریب شدن مکاتب و افزایش حملات طالبان، هزاران دانش‌آموز دختر و پسر از رفتن به مکتب محروم مانده‌اند.

وی هم‌چنان افزود که در جریان یک هفته اخیر، طالبان با انفجار یک موتربمب و راه‌اندازی ۷۰ حمله تروریستی و انفجار ماین، ۱۶۲ غیرنظامی را کشته‌ و ۲۲ غیرنظامی دیگر را زخمی کرده‌اند.

شینواری بیان کرد که طالبان با حمله بر تأسیسات عامه و غیرنظامیان، ثابت ساخته‌اند که به هیچ موازین و قواعد دینی پابند نیستند.

سخنگوی نهادهای امنیتی همچنان خاطرنشان کرد که نیروهای امنیتی در جریان یک هفته اخیر، ۱۷۹ عملیات مشترک زمینی، هوایی و تصفیه‌ای را در هشت ولایت انجام داده‌اند.

 به گفته او؛ در جریان این عملیات صدها طالب به شمول شهروندان پاکستان و چچین کشته و صدها طالب به شمول دو عضو گروه القاعده دیگر زخمی شده‌اند.

این درحالی است که پیش‌ از این، کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی نیز اعلام کرده بود که طالبان از آغاز حملات‌شان در ماه می، صدها تعمیر ادارات را تخریب و روند ارایه خدمات به مردم ملکی را متوقف کرده‌اند.

طالبان در دو ماه ۱۷۲ مکتب را تخریب کردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد